Senaste nytt

[Business class] København-Honolulu, T/R 18.500 SEK One World, Star Alliance & Skyteam

Vill du tjäna 1200 TP med BA så kan du boka nedanstående routing:

CPH-LHR(BA)-MIA(BA)-LAX(AA)-HNL(AA) samma på returresan

BA flygningarna bokas i Club World och AA flygen i First med AA flygnummer (måste bokas per telefon). Så för ca 20.000 når du nästan BA Gold. Hela resan kan göras på mindre än en vecka.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Man kan ju inte bara lägga en TP run med stopp på så trevliga platser med den stressfaktor du anger, mindre än en vecka.
Måste ju se till att få ett trevligt stopp på platserna. Så himla kul är det inte att sitta ett dygn i ett flygplan, även om det är C klass. Dessutom är inrikesflyget på sträckorna med AA inte särskilt bekvämt.

Ta istället god tid på dej och njut av platserna och tagga ner lite i poängjakten. Livet fungerar lika bra utan fin status på alla bonuskort. Vad skall du med alla poäng till när du ändå inte har tid att njuta av platserna du besöker.

Man kan ju inte bara lägga en TP run med stopp på så trevliga platser med den stressfaktor du anger, mindre än en vecka.
Måste ju se till att få ett trevligt stopp på platserna. Så himla kul är det inte att sitta ett dygn i ett flygplan, även om det är C klass. Dessutom är inrikesflyget på sträckorna med AA inte särskilt bekvämt.

Ta istället god tid på dej och njut av platserna och tagga ner lite i poängjakten. Livet fungerar lika bra utan fin status på alla bonuskort. Vad skall du med alla poäng till när du ändå inte har tid att njuta av platserna du besöker.

Alf, jag håller helt med dig. Ska man åka på semester själv eller med familjen reser man kanske inte med "onödiga" mellanlandningar och dessutom stannar man ju några veckor på Hawaii. Men vill man tjäna miles/avios och TP för att kunna göra en annan ännu trevligare resa så finns det nog medlemmar här på forumet som är intresserade av sådana här TP runs.

Vill du tjäna 1200 TP med BA så kan du boka nedanstående routing:

CPH-LHR(BA)-MIA(BA)-LAX(AA)-HNL(AA) samma på returresan

BA flygningarna bokas i Club World och AA flygen i First med AA flygnummer (måste bokas per telefon). Så för ca 20.000 når du nästan BA Gold. Hela resan kan göras på mindre än en vecka.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Men Du drabbas ju av deras "trevliga" first class inrikes...(hoppas jag har fel)

Men Du drabbas ju av deras "trevliga" first class inrikes...(hoppas jag har fel)

Du har rätt det är "First" som motsvarar intra-europa business. Dock så är vissa flighter mellan LAX och HNL med en 767:a så de är bekväma. Sedan tycker jag nog att AA First är helt OK på en 5 timmars flygning och kritiken mot amerikansk First är lite överdriven. Det kan förstås inte jämföras med interkontinentala First med icke amerikanska bolag, utan ska jämföras med europeisk business class.

Toppen