Senaste nytt

[Business class] København-Honolulu, T/R 18.500 SEK One World, Star Alliance & Skyteam

Det här är nog det sjukaste jag har sätt på länge! Börjar med BA/AA/IB sale från Danmark, troligtvis matchat av Star JV och ScaryTeam

DL/AF/KL ger 18.796:- för de flesta datum direkt på hemsidan. Med KLM så får jag J/Z, så 250/125% bonus, eller 24.025 miles för CPH-AMS-LAX-HNL ToR.

(edit: Jag hittade denna fina lathund över fares.)

Last edited:
Hawaiian Airlines sägs vara ett av de bättre alternativen om man ska till Hawaii, de har nyligen köpt en hel del nya A330 och ser ut att expandera kraftigt, det går tydligen bra för dem också.
De har någon form av codeshare med AA, och det går även att tjäna AA miles.
Förhoppningsvis är någon annan mer insatt...

Hawaiian har codeshare på Interisland-flygningarna (med en massa olika bolag utöver AA).

Däremot inte mellan fastlandet och Hawaii och man kan enbart tjäna poäng fram till och med september på dessa flygningar. Interisland och Internationella kan man fortfarande tjäna poäng på .

I ekonomiklass påstås HA vara mycket bra. Första klass verkar vara i paritet med övriga bolag (läs AA:s 757or) odck med betydligt bättre och modernare flygplan.

Har inte provat HA annat än Interisland och där fungerar de utmärkt både i F och i Y. Och dessutom är det alltid kul att flyga en 717....

Jag åkte AC 767:a med interkontinental konfiguration YVR-HNL-YVR i vintras, vet inte om det var säsongsbundet eller ej. Rätt OK, trots påtaglig sjukhusinredningskänsla... :)

Fast jag tittar normalt sett inte i detta forum, det var bara en slump - så då anser jag att redaktörer har en skyldighet att flytta sådana här viktiga (!) trådar till rätt forum - det har det ju makt att göra ;-)

Stefan62, det finns ingenting med något amerikanskt flygbolag som är "helt fantastisk" :D

Jag vet inte från LAX eller SFO, men om man reser t.ex. med AA från DFW, UA från DEN, IAH, EWR, eller DL från ATL så har jag uppfattat att man använder interkontinentala flygplan med liggstolar. Gissar att några av dessa räknas som premium rutter. T.ex. är jo resan mellan EWR-HNL längre än resan mellan ARN-EWR. Där skall utbudet vara ganska bra

Jag kollade lite på detta eftersom frugan vill till HNL med US DM miles vartefter. Det verkar inte som att UA eller US har något annat än vanlig domestic F inom USA längre, inkl de längre rutterna till HNL.

Så, om vi nu spinner iväg lite OT här, hur reser jag bäst ARN-HNL i minst C, helst F? Kör AC med riktiga C/F kabiner kanske?

Jag kollade lite på detta eftersom frugan vill till HNL med US DM miles vartefter. Det verkar inte som att UA eller US har något annat än vanlig domestic F inom USA längre, inkl de längre rutterna till HNL.

Vet inte exakt vad du är ute efter men UA nyttjar (som Stefan62 skriver) interkontientala 767-400 med liggstolar mellan DEN-HNL, SFO-HNL och EWR-HNL. Servicen är att jämställa med vanliga inrikes F men stolarna bättre. Resterande plan är normalt utrustade med inrikes F.

Jag tror inte US har några interkontinentala plan mellan fastlandet och USA. Inte heller AC så vitt jag förstår.

Det andra alternativet är att flyga åt andra hållet (men det brukara vara dyrare i pengar i alla fall). Men flertalet carriers har mycket begränsad C-service på HNL-planen (och ANA har flera flyg utan C-service men med bättre stolar).

Toppen