Doctor-X
Medlem
Precis, och då tar Curve 1,5% + att du måste betala 1,9% via Betalo - så Billhop för 2,5% är ett mycket bättre alternativ.Man måste ha Curve Fronted påslagen i appen för att använda Betalo.
Precis, och då tar Curve 1,5% + att du måste betala 1,9% via Betalo - så Billhop för 2,5% är ett mycket bättre alternativ.Man måste ha Curve Fronted påslagen i appen för att använda Betalo.
[..], så max 50000p till behövs (Diamond), flyger in kanske minst 20000p.[..]
Man måste ha Curve Fronted påslagen i appen för att använda Betalo.
Min uppfattning är att Fronted behövs för att lägga till Curve i Betalo. Sedan om det blir 1.5% påslag på betalningar via Curve är jag inte säker på.
Jag har gjort några betalningar av stil Betalo => Curve => debetkort så länge utan påslag från Curve. Jag får ser när jag GBITar dem till SAS MC i februari om det tillkommer ett Fronted påslag då. Förhoppningsvis inte annars är de poängen alldeles för dyrköpta .
Jo, SEB lovade "poängkampanjer flera gånger om året" när de kom ut med förändringarna i november.Att dra in 30.000 statuspoäng med SAS MC kräver spend på 200.000:- om du maximerar varenda krona under perioder då både dubbla extrapoäng och dubbla statuspoäng erbjuds. Just nu hoppas/tror en del på att det infaller en sån helg i februari men ingenting pekar på att det inträffar fler gånger under året. Men det är möjligt att det blir fler.. det får framtiden utvisa.
Jo, SEB lovade "poängkampanjer flera gånger om året" när de kom ut med förändringarna i november.
Jag är dock också pessimistisk att en sådan kommer i februari (hoppas jag har fel).
Det intressanta här är att det står att det går att betala gm Betalo till privata bankkonton. Det var nytt för mig. Eftersom vi betalar vår hyra via swish så skulle detta helt klart vara ett alternativ och dra ihop 2/3 av den första vouchern.
Det har "alltid" gått med Visa och Mastercard, dock INTE med Amex.Det intressanta här är att det står att det går att betala gm Betalo till privata bankkonton. Det var nytt för mig. Eftersom vi betalar vår hyra via swish så skulle detta helt klart vara ett alternativ och dra ihop 2/3 av den första vouchern.![]()