Tack för datapunkt.Jag la in ett betalning till skatteverket och det funkade. Har fortfarande 2,5 %.
Tack för datapunkt.Jag la in ett betalning till skatteverket och det funkade. Har fortfarande 2,5 %.
För mig är det aldrig värt att betala räkningar på dessa betaltjänster bara för att få poäng, det blir för dyr kostnad för att skaffa poängen.Hej!
Jag är nybliven ägare till ett SAS Amex Premium och har börjat läsa på lite vad det gäller att betala räkningar med kortet.
Skulle någon kunna förklara för mig som om jag vore 5 år gammal när det är "värt" att börja överväga att betala sina räkningar med t.ex. Betalo?
Så som jag fattat det skulle det vara att överväga om jag löper risken att inte komma över mina 150k spend per år för vouchern.
Sen undrar jag över kostnaden per poäng med Betalo's 2,5% avgift kontra att köpa poängen via SAS Shop. Får man mer poäng för pengarna om jag använder Betalo eller hade jag fått mer om jag sparat undan 2,5 procent av alla mina fakturor och sen cashat dom för poäng direkt i shopen?
Hoppas ni förstår min frågeställning detta är en helt ny värld för mig.
För mig är det aldrig värt att betala räkningar på dessa betaltjänster bara för att få poäng, det blir för dyr kostnad för att skaffa poängen.
Jag använder det dock flitigt för att nå de krav på spend som krävs för att nå voucher och spendkrav för signup bonus och liknande.
Med ett företagskonto hos Billhop får du ett fint underlag i form av en PDF där det framgår att företaget betalar, vilken fakturamottagare det är samt fakturabelopp och Billhops avgift specificerat.Ni som har företag och använder er av Betalo/Billhop, vilken tjänst upplever ni som bäst? Förstår det som att båda har samma avgift, någon av tjänsterna som är mer passande när det kommer till underlag för bokföring eller liknande?
För mig är det aldrig värt att betala räkningar på dessa betaltjänster bara för att få poäng, det blir för dyr kostnad för att skaffa poängen.
Det är länge sedan jag betalade en räkning med mitt SAS MC. Visst räknas det fortfarande som kontantuttag? Hjälper det om man betalar via Curve om man vill köra igenom mer än 20.000:- per helg?
Mest nyfiken utifall det skulle bli aktuellt - använder själv uteslutande Betalo utifall jag inte lyckas nå upp till nästa voucher på "egen hand".
Ja det ger poäng. Men det gäller nog den där beloppsbegränsningen på 10 000 kr/dygn och 20 000kr/48 timmar eller sådant. Så jag är också intresserad på att höra ett svar på frågan @MrRob ställde: Om det beloppsbegränsningen även gäller om man kör via Curve. Dvs, man betalar en del fakturor med Betalo eller Billhop, som sammanlagt ligger över 20 000kr, med Curve, och flyttar dem med GBIT till SAS MC vid en poäng-helg på en gång. Går det?Vad betyder det att nyttjandet av en betaltjänst räknas som kontantuttag? Innebär det beloppsbegränsningar? Tjänar man alls några poäng?