Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

MrRob

Medlem
[..], så max 50000p till behövs (Diamond), flyger in kanske minst 20000p.[..]

Eftersom tråden handlar om att betala räkningar med kreditkortet så betänk att du kan få igenom 20.000:- per dubbelpoänghelg och då blir det som du förstår en ganska svår ekvation att lösa om du hoppats på att dra ihop alla statuspoäng genom att betala in dina skattepengar..

Att dra in 30.000 statuspoäng med SAS MC kräver spend på 200.000:- om du maximerar varenda krona under perioder då både dubbla extrapoäng och dubbla statuspoäng erbjuds. Just nu hoppas/tror en del på att det infaller en sån helg i februari men ingenting pekar på att det inträffar fler gånger under året. Men det är möjligt att det blir fler.. det får framtiden utvisa.

Så räkna med att du behöver spendera 400.000:- (varav 80-100k du kan betala räkningar med beroende på antalet dubbelpoänghelger det blir i år) om du drar 100% av debiteringarna just under helgerna med dubbla extrapoäng för att dra ihop 30.000 statuspoäng.
 

imartin

Medlem
Man måste ha Curve Fronted påslagen i appen för att använda Betalo.

Inte riktigt så. För det första är jag inte säker på om det ens stämmer. Just nu är min Curve Frontend avstängd (kan dock vara så att jag hade det på när jag sist betalade via Betalo, vet ej). Har "tvyärr" ingen faktura just nu för att testa. Bortsett från det: Iaf med Curve Metal kostar Curve Frontend ingen avgift så länge man inte tokanvänder det.
 

Attachments

  • IMG_5955.jpg
    IMG_5955.jpg
    181,1 KB · Visningar: 100

donski

Medlem
Min uppfattning är att Fronted behövs för att lägga till Curve i Betalo. Sedan om det blir 1.5% påslag på betalningar via Curve är jag inte säker på.

Jag har gjort några betalningar av stil Betalo => Curve => debetkort så länge utan påslag från Curve. Jag får ser när jag GBITar dem till SAS MC i februari om det tillkommer ett Fronted påslag då. Förhoppningsvis inte annars är de poängen alldeles för dyrköpta .
 

imartin

Medlem
Min uppfattning är att Fronted behövs för att lägga till Curve i Betalo. Sedan om det blir 1.5% påslag på betalningar via Curve är jag inte säker på.

Jag har gjort några betalningar av stil Betalo => Curve => debetkort så länge utan påslag från Curve. Jag får ser när jag GBITar dem till SAS MC i februari om det tillkommer ett Fronted påslag då. Förhoppningsvis inte annars är de poängen alldeles för dyrköpta .

Ok jag har nu testat med att betala 100 kr till mitt skattekonto (har enskild firma så sätter ändå in preliminärskatt varje månad). Curve Frontend off. Underliggande kort kreditkort Bank Norwegian. Betalningen gick genom, 1,9% avgift, det var det. Inga problem. Bifogar skärmdumpar.
Finns ingen anledning varför det skulle komma ett Frontend påslag när man sedan kör GBIT.

Läser man texten som beskriver Curve Frontend-funktionen så blir det egentligen någorlunda tydligt att funktionen handlar om något annat än det vi håller på med här.
"Curve Frontend lets you pay with Curve using a credit card where it would not normally be accepted like HMRC, NS&I accounts and payments to financial institutions".
Så min tolkning är att det främst handlar om en funktion som är relevant i UK och lite andra marknader kanske, men inte i Sverige.
 

Attachments

  • IMG_5960.jpg
    IMG_5960.jpg
    141,4 KB · Visningar: 82
  • IMG_5959.jpg
    IMG_5959.jpg
    122,7 KB · Visningar: 84
Last edited:

donski

Medlem
Att dra in 30.000 statuspoäng med SAS MC kräver spend på 200.000:- om du maximerar varenda krona under perioder då både dubbla extrapoäng och dubbla statuspoäng erbjuds. Just nu hoppas/tror en del på att det infaller en sån helg i februari men ingenting pekar på att det inträffar fler gånger under året. Men det är möjligt att det blir fler.. det får framtiden utvisa.
Jo, SEB lovade "poängkampanjer flera gånger om året" när de kom ut med förändringarna i november.

Jag är dock också pessimistisk att en sådan kommer i februari (hoppas jag har fel).
 

MrRob

Medlem
Jo, SEB lovade "poängkampanjer flera gånger om året" när de kom ut med förändringarna i november.

Jag är dock också pessimistisk att en sådan kommer i februari (hoppas jag har fel).

Jag minns det som att de skrev att nuvarande upplägg med med dubbelpoänghelger inte skulle påverkas. Minns ingenting om att de lovat några helger med dubbla extra- och statuspoäng..
 
Toppen