Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Emil123

Medlem
Någon som lyckats få ner den nya avgiften 3,5% på billhop till något lägre, kanske till och med till tidigare 2,5%? Skickade ett mail och hörde efter.
 

Sulan

Ny medlem
Jag la in ett betalning till skatteverket och det funkade. Har fortfarande 2,5 %.
Axxo,
Så betala till skatteverket fungerar alltså fortfarande med Amex? Finns det någon gräns på hur stora/små betalningarna kan vara? gräns per dygn osv?
Funderar på t.ex göra en betalning runt 100k eftersom jag behöver göra det ändå.

Jag vill göra detta så jag uppfyller spenderings-krav för ett nytt SAS Amex Premium bla.

Tack för hjälp och svar!
 
Finns det någon gräns på hur stora/små betalningarna kan vara? gräns per dygn osv?

Huruvida det FINNS en gräns vågar jag inte uttala mig om. Men jag kan beskriva vad som HAR fungerat, för mig. Ingen garanti för att det funkar för andra.

2022 betalade jag 100 000 till skatteverket från Billhop via Amex Elite, fördelat på fyra betalningar
20 000 kr
Vänta 1v (över brytgräns till nya månad hos Amex)
30 000 kr
Vänta 1v
25 000 kr
Vänta 2 dagar
25 000 kr

Allt gick igenom helt perfekt.

2023 betalade jag 60 000 fördelat på två betalningar
20 000 kr
Vänta 1v (över brytgräns till nya månad hos Amex)
40 000 kr

Återigen funkade allt som det skulle

De sammanlagda betalningarna understeg min kreditgräns på Amex, så jag hade inte behövt vänta över en månadsbrytgräns utan det bara föll sig så kalendermässigt.
 

mha321

Medlem

De förlängde den dessutom så den täckte dubbla poäng kampanjen. Riktigt trevligt. Många fina gratispoäng.
Det intressanta här är att det står att det går att betala gm Betalo till privata bankkonton. Det var nytt för mig. Eftersom vi betalar vår hyra via swish så skulle detta helt klart vara ett alternativ och dra ihop 2/3 av den första vouchern. :)
Hur får du till en voucherspend mot lunar?
 
Toppen