Senaste nytt

Bali 2022

SimonXYZ

Medlem
Helt galet att de har kvar krav på Pedulingini-appen vid incheckning med tanke på hur det ser ut i verkligheten i Bali. men lika bra att ladda ner.
 
Hade problem på CPH med pedulingini-appen. Hade inte brytt mig om den öht. Blev tvingad att ladda ner, installera och fylla i. Fullständigt obegriplig. Incheckningen kollade att jag hade den nedladdad och sa att det var ok.

FRA ingenting, IST ingenting, DPS kollade våra vaccineringspapper. Jag var dessutom vrålförkyld och bävade inför ev temperatur-screening. Ingen screening.

Allting känns som pre-covid. Förutom VOA som kostade 500.000 ruppar...
Utan att gå helt offtopic, men reste du vrålförkyld eller fick du symptom efter avresa? Frågar åt en kompis.
 
Har du aldrig flugit förkyld? Det känns som att man gjorde det mer eller mindre konstant under småbarnsåren…

Har du missat att det är en pandemi? Eller tänker du att den kanske är över? :)
Coronapandemin: Detta gäller just nu - Krisinformation.se

Stanna hemma om du är sjuk med symtom på covid-19 — Folkhälsomyndigheten

Innan pandemin var det säkerligen många som flög med förkylningssymptom. Men sedan dess känner jag inte en enda. Därför påpekar jag att jag tycker det är oansvarigt. Jag uppfattar inte heller Tostarp som att han är i småbarnsåren. Det står att han är 57 år.
 
Last edited:
Har du missat att det är en pandemi? Eller tänker du att den kanske är över? :)
Coronapandemin: Detta gäller just nu - Krisinformation.se

Stanna hemma om du är sjuk med symtom på covid-19 — Folkhälsomyndigheten

Innan pandemin var det säkerligen många som flög med förkylningssymptom. Men sedan dess känner jag inte en enda. Därför påpekar jag att jag tycker det är oansvarigt. Jag uppfattar inte heller Tostarp som att han är i småbarnsåren. Det står att han är 57 år.
Ja, jag uppfattar att den är över när det kommer till död/allvarlig sjukdom, antal döda i Sverige är på samma nivå som genomsnittet under 2000-talet. Om jag blir sjuk av Corona eller någon annan virus-sjukdom är egentligen egalt för min del. Så tyckte man det var ok att resa förkyld tidigare så skall man kanske inte sätta sig på allt för höga hästar nu.
 

Tostarp

Medlem
Får väl svara så här:
Man kan åka tåget till CPH vrålförkyld, det är inte olagligt.
Man kan checka in på CPH vrålförkyld, det är inte olagligt.
Man kan flyga Lufthansa till FRA och gå omkring där vrålförkyld, det är inte olagligt.
Man kan flyga Turkish till IST och gå omkring där vrålförkyld, det är inte olagligt.
Man kan flyga Turkish till DPS och gå omkring där vrålförkyld, det är inte olagligt.
Man kan checka in på Hilton Bali vrålförkyld, det är inte olagligt.

Och det bästa av allt är att man slipper ansiktsmask :)
 

Tostarp

Medlem
För att sammanfatta med tanke på denna tråd så har vi behövt visa pass som vanligt överallt, vaccinbevis och pedulingini vid incheckning CPH och vaccinbevis vid immigration på DPS.

Försäkringsbeviset har inte behövts visas öht. Min misstanke (någon som är mer insatt kan gärna bekräfta/dementera?) är att pedulingini inte är ett krav längre men att 'incheckningsdatorerna' på CPH fortfarande visar att appen är ett måste.
 

Gerad88

Medlem
Får väl svara så här:
Man kan åka tåget till CPH vrålförkyld, det är inte olagligt.
Man kan checka in på CPH vrålförkyld, det är inte olagligt.
Man kan flyga Lufthansa till FRA och gå omkring där vrålförkyld, det är inte olagligt.
Man kan flyga Turkish till IST och gå omkring där vrålförkyld, det är inte olagligt.
Man kan flyga Turkish till DPS och gå omkring där vrålförkyld, det är inte olagligt.
Man kan checka in på Hilton Bali vrålförkyld, det är inte olagligt.

Och det bästa av allt är att man slipper ansiktsmask :)
Tog du ett covidtest innan avresan för att bekräfta att de var en råförkylning?
 
Toppen