Senaste nytt

Bali 2022

Hej!
Har kikat runt här en massa men hittar bara flera år gamla Bali-trådar.
Jag undrar om någon varit där sista åren? Pre-covid I guess.

Ska resa dit med familjen. 2 vuxna o 2 barn. Vi ska vara där 2 veckor så blir nog max 2 olika ställen. Vi tänkte hyra egen vill med pool och har sjukt svårt att bestämma oss vart. Eller om vi ska satsa på ett resort med större pooler osv.

Söker helt enkelt någon som kan Bali och har lite bra tips. Vi har inte Four Season-budget men älskar Four Season haha.
 

andersl

Medlem
Hej!
Har kikat runt här en massa men hittar bara flera år gamla Bali-trådar.
Jag undrar om någon varit där sista åren? Pre-covid I guess.

Ska resa dit med familjen. 2 vuxna o 2 barn. Vi ska vara där 2 veckor så blir nog max 2 olika ställen. Vi tänkte hyra egen vill med pool och har sjukt svårt att bestämma oss vart. Eller om vi ska satsa på ett resort med större pooler osv.

Söker helt enkelt någon som kan Bali och har lite bra tips. Vi har inte Four Season-budget men älskar Four Season haha.

Har varit på Bali 3ggr senaste 18 månaderna med familjen, vi har ett hus på norra Bali i Lovina.
Vart på Bali är svårt att säga, beror helt på vad ni är ute efter. Vill ni vara nära havet, ha gång avstånd till affärer eller restauranger, eller bara relaxa och inte lämna resorten?

Framgår inte när ni planerar att åka, men just nu är det fortfarande karantän, krav på PCR innan avresa och vid ankomst. Och framförallt måste man köpa business visa som kostar ca. 250euro person.
Det ryktas om att karantänen kommer tas bort under april. Men det finns inte ens några rykten om när visa on arrival kommer att återinföras.

Fråga på här så kommer du säkert få massor av tips.
 
Har varit på Bali 3ggr senaste 18 månaderna med familjen, vi har ett hus på norra Bali i Lovina.
Vart på Bali är svårt att säga, beror helt på vad ni är ute efter. Vill ni vara nära havet, ha gång avstånd till affärer eller restauranger, eller bara relaxa och inte lämna resorten?

Framgår inte när ni planerar att åka, men just nu är det fortfarande karantän, krav på PCR innan avresa och vid ankomst. Och framförallt måste man köpa business visa som kostar ca. 250euro person.
Det ryktas om att karantänen kommer tas bort under april. Men det finns inte ens några rykten om när visa on arrival kommer att återinföras.

Fråga på här så kommer du säkert få massor av tips.

Underbart tack!
Vi åker i December men man gillar ju planera i god tid :)
Vi tänkte vi skulle ta 2 ställen. 1 vecka per stopp så att säga.

Vi är gärna nära havet. Om det finns någon fin strand. Affärer o mycket restauranger mindre nödvändigt. Shoppings etc inget alls.
Mest relax faktiskt och bada, äta och bada typ. Poolen brukar vara det viktigaste för barnen.
 

Glenn E

Medlem
Jag gillar stranden vid Hyatt Regency i Sanur bäst av de stränder på Bali jag varit vid. Talman German nära flygplatsen är också bra. Det ligger ett Holiday Inn hotell där. Även 5 minuter med bil från Hilton garden Inn. Vid Conrad beror det på tidvattnet. Vid Hilton är det lite utsatt och ibland går det inte att bada där.
Stranden vid Lovina är lite stenig men det går att bada där. Lovina är ett bra sätt att uppleva det traditionella Bali. Väldigt avslappnande där.
 

andersl

Medlem
Underbart tack!
Vi åker i December men man gillar ju planera i god tid :)
Vi tänkte vi skulle ta 2 ställen. 1 vecka per stopp så att säga.

Vi är gärna nära havet. Om det finns någon fin strand. Affärer o mycket restauranger mindre nödvändigt. Shoppings etc inget alls.
Mest relax faktiskt och bada, äta och bada typ. Poolen brukar vara det viktigaste för barnen.

Då hade jag nog satsat på en vecka i Seminyak och en i Sanur för att få lite omväxling.
Det kan vara rätt mycket vågor och strömmar på Seminyak sidan, kul för stora barn men lite jobbigt för mindre barn, mer lätt badat på Sanur sidan.
Det jag gillar med både Seminyak och Sanur är att det är lätt att ta sig runt gående. Nusa dua är också nice men längre mellan allting.

Om ni vill ha det riktigt lugnt och skönt och slippa trängas så är som sagt Lovina ett utmärkt ställe att vara på, vårt hus ligger i bergen typ 5min från centrala Lovina. Skicka ett pm om du vill ha länken till vår airbnb sida.

Om ni väljer resort så finns dom bästa i Nusa Dua, t.ex Mulia, Ayana, Apurva är grymma. Men dom är ju definitivt inte billiga.
 
Last edited:

Bjoern

Ny medlem
Hej,

Jag har en bonusresa bokad i BC med TK början av juni till DPS (ARN-IST-DPS). Jag har läst en del på diverse olika hemsidor, som jag har förstått det så får man som svensk medborgare endast resa in till Bali om man har ett sk B211 visum som kostar ca 250USD + sponsor ... är det någon som har hört något om när det eventuellt kan bli tal om man som svensk kommer få resa till Bali och få ett sk. "VOA" som gäller för flertalet andra länder?

Mottager gärna tips på bra länkar om info gällande inreseregler till Bali, hemsidorna som jag kikat på är;
Bali's one-stop trusted information source
Covid-19 - Masuk dan Keluar Wilayah Indonesia - Direktorat

Tack på förhand
B
 

MLG55

Medlem
Hej,

Imorgon (14/3) kommer nya regler, förhoppningsvis tillåts svenska medborgare komma till Bali med visa on arrival.

Vi ska också åka i början av juni och förhoppningsvis skippar man att man måste bo 3 nätter och fyra dagar på ett CHSE hotell innan man kan resa vidare. Känns sådär kul att behöva göra tre st PCR test innan man ens kan börja semestra på riktigt.
 

jtq

Medlem
Ja, 3 nätter är inte kul om man ska resa vidare eller redan har boende men man är i alla fall inte fånge på rummet under tiden förutom i väntan på resultatet av första pcr-testet. Om de öppnar upp för visa on arrival för svenska medborgare imorgon bokar jag biljett pronto.
 
Toppen