Senaste nytt

Bali 2022

Visa on arrival för svenskar fr.o.m imorgon 22 mars.

Landar på fredag :)

Hur flyger du dit?
Finns inga awards I business dit mig veterligen för tillfället.
Enbart hittat ECO till DPS från IST.
Finns däremot gott om platser i business till Jakarta - dock inga Visa on arrival där ännu.
 

Senator

Moderator
Visa on arrival för svenskar fr.o.m imorgon 22 mars.

Landar på fredag :)

Hur flyger du dit?
Finns inga awards I business dit mig veterligen för tillfället.
Enbart hittat ECO till DPS från IST.
Finns däremot gott om platser i business till Jakarta - dock inga Visa on arrival där ännu.

Betald biljett, Singapore Airlines.

Lägg gärna till en källa för den uppdaterade informationen.
 

jtq

Medlem
Framme på Bali efter en intressant resa.

Vid SAS incheckning på Arlanda var systemet inte uppdaterat med att man nu kan resa till Bali på visa on arrival som svensk medborgare, "computer says no", men efter något samtal kände damen sig trygg med att overrida systemet och checka in mig ändå.

I Köpenhamn blev det stopp igen, vägrade boarda mig om jag inte hade 4 hotellnätter bokat. Jag hade kollat med indonesiska ambassaden innan och de sa 1 natt men de hjälpte inte så jag bokade 3 nätter till och fick då kliva ombord.

Framme på Bali gick det rätt smidigt genom immigration. PCR görs på flygplatsen och sen får man åka till sitt hotell (men ingen kontrollerar om man verkligen gör det) och man får svaret i ett e-mail och om det är negativt är man fri att gå ut. Jag hade tur i oturen då bagagebandet pajade samt att min väska blev kvar i Köpenhamn så jag hann få negativa svaret på väg till hotellet så jag avbokade hotellet och åkte direkt hem till mitt eget boende istället.

Reglerna ändras hela tiden och flygbolagens system verkar inte hänga med att uppdateras när nya regler börjar gälla i princip omgående när de meddelas.

Just nu krävs:
1 hotellnatt bokad om man inte har KITAS
3 doser covidvaccin
 
Toppen