Senaste nytt

Bali 2022

Doctor-X

Medlem
Tänkte rådfråga lite här på forumet kring en resa som jag planerar till januari.
Har idag bokat ARN-VIE-TPE-BKK / BKK-TPE-MUC-ARN, allt i C förutom MUC-ARN på hemvägen som är eco.

Plan #1
Pattya 5d
BKK-USM (tiderna UTP-USM var riktigt dåliga, den dagen vi vill åka)
Koh Samui 5d
USM-SIN
Singapore 3d
SIN-DPS
Bali 8d
DPS-BKK
Bangkok 4d

Plan #2
- Det finns platser i eco TPE-DPS på utresan, där tiden på TPE efter 12h flighten VIE-TPE endast blir ca 3h om jag åker direkt till DPS istället för ca 7h väntan på planet till BKK.
Bali 8d
DPS-SIN
Singapore 3d
SIN-USM
Koh Samui 5d
USM-BKK (tiderna USM-UTP var riktigt dåliga, den dagen vi vill åka)
Pattya 5d
Bangkok 4d

Vilken låter plan låter bäst? Fördelar / nackdelar? Jag lutar mer och mer åt plan 2, då det känns som man sparar tid.
 

Tostarp

Medlem
Jag hade också tagit #2. Ser inte poängen med att runda BKK/Pattaya.

Allt detta sagt om du inte har som syfte att göra mileagerun, bo extra natt på något hotell eller förlusta dig som ungkarl i Pattaya...
 

Doctor-X

Medlem
Jag hade också tagit #2. Ser inte poängen med att runda BKK/Pattaya.

Allt detta sagt om du inte har som syfte att göra mileagerun, bo extra natt på något hotell eller förlusta dig som ungkarl i Pattaya...

Tack :) nja ingen MR gällande flyg. Dock är det inbokat 25 nätter på olika Hilton för att bygga lite nätter till inför 2023.
 

LarsCph

Medlem
Då bara 2,5 veckor kvar innan jag och familjen tar en vecka till Bali. Inte förste gången, blir 5 gång på Bali för oss.


Jag funderade på att köpa VIP arrival service typ denna https://www.balifastforward.com/ - var de tar hand om VOA + Fast Track emigration mv och transfer. Svårt att säga hur mycket kö det er på flygplatsen Söndag kväll 19.35 men tänkte att det var bra värde om det är långa köer. Nån som har haft testat detta?
 

Tostarp

Medlem
Vi åkte med Turkish i Business. Iom detta blev vi avsläppta först. Från flygplan till Taxi tog det max 20min. Vi hade alla papper iordning (även tulldeklarationen).
Efter oss kom dock ekonomi, men det gick ganska snabbt vad jag kunde se.
Jag hade kollat om det kommer in andra plan samtidigt och isåfall kanske den tjänsten hade varit bra. Men jag tycker du kan spara dom pengarna.

Tänk på att VoA är ganska dyrt.
 

LarsCph

Medlem
@Tostarp Tack för input.

Ja vi är också med Turkish Airlines i business och 20 minuttar är ju inte så farligt. Jag får kolla lite om andra plan ankommer cirka samma tid och fundera lite. Det var tanken om 1+ timma i kö som gjorde att jag tänkte att kanske det var bra med nån typ av arrival service.

Hur var det med Turkish Airlines och på Istanbul flygplats ang. Covid åtgärdar – behöver man face masks nånstans?
 

Tostarp

Medlem
Vi landade ca 19.30, men vi var snabba på att packa ihop oss och var bland dom första som kom ut ur planet. Om du åker med barn rekommenderar jag att ni har allt 'packat o klart', pass och kreditkort framme och ger er iväg snabbt. När vi kom till 'Arrival' var det helt tomt, men efter att vi betalt VoA, visat Covidbevis och kom till Passkontrollen så var där säkert trehundra människor bakom oss. TA har stora, fullsatta flygplan.

IST var det nog bara en rekommendation med mask. Jag såg vissa som hade mask, men dom flesta hade inte.

Om ni åker samma flight som oss (02.10 från IST) så tänk på att det verkligen är 'mitt i natten' med allt vad det innebär med barn etc. IST är jättestor så det är mycket promenerande och långt till lounger och gater.
 

LarsCph

Medlem
Tack för info. Det är samma 02.10 flighten vi är på. Vi resar med en 11-årig, hon är mycket resvant så det kommer nog bli bra. Det som är bra med flighten från Istanbul tycker jag är ju att det är ett ganska långt (i tid) flight så det faktisk går at sova en bra bit först och sen äta. Riktig bra med Turkish Airlines möjlighet att beställa mat till när man vill. Vi har rest via Istanbul till Filippinerna också, och ja det är verkligen stort där och känns som en dagsresa att promenera till loungen efter ankomst från Köpenhamn. Men vi var mycket nöjda med Turkish Airlines förra gången.
 
Toppen