Senaste nytt

Bali 2022

pswe

Medlem
Kom till Bali med Istanbulflighten häromdagen och kan bekräfta upplevelsen. Från Business kom vi av snabbt, ingen kö till vaccinkollen, ingen kö till Visum (de tar Mastercard), ingen kö till passkontroll, väskan kom samtidigt som vi till bandet med prio först, snabb scanning av QR-kod hos tullen (fyll i elektroniskt i förväg, sök electronic customs declaration).
Vi åkte Grab, de har egen lounge strax utanför arrivals med aircon, (bara gå förbi alla som försöker sälja transport så ser ni loungen). Då vi landat lite före tidtabell satt vi i bilen på väg mot hotellet fem minuter före utsatt laddningstid. Riktigt smidigt!
 

LarsCph

Medlem
Ah men det låter riktig bra. Också att Grab fortfarande funkar. Bara två veckor kva nu :)

Hur är det med face masks i praktiken?
 

pswe

Medlem
Ah men det låter riktig bra. Också att Grab fortfarande funkar. Bara två veckor kva nu :)

Hur är det med face masks i praktiken?
Turkish har inget krav på mask.
En mask har behövts hittills och det är på frukostbuffén på Conrad, så i praktiken skulle jag säga i stort sett maskfritt. En del personal har mask och vi har några gånger frågat ex taxi om de vill att vi tar på mask men det har bara viftats bort.
 

Glenn E

Medlem
Jag har just varit på The Forge Gastropub i Seminiak inte långt från Four Points by Sheraton.
Trevligt ställe med bra mat till rimliga priser. Västerländsk mat.
BF062BC4-F38D-49EB-875A-6DB44AE6E491.jpeg
 

pswe

Medlem
hemma igen, men ett sista tips, då jag tidigare skrev om Grab.
Sista turen från Villan på Hilton till flyget så fanns där bara förare som accepterar cash. Vi fick snabbt växla lite usd så ingen panik, men om ni som vi skippat lokal cash helt så var beredda. (Flera tidigare resor gick fint med kreditkortsbetalning)
 
hemma igen, men ett sista tips, då jag tidigare skrev om Grab.
Sista turen från Villan på Hilton till flyget så fanns där bara förare som accepterar cash. Vi fick snabbt växla lite usd så ingen panik, men om ni som vi skippat lokal cash helt så var beredda. (Flera tidigare resor gick fint med kreditkortsbetalning)

Är betalningsalternativ något man kan se vid bokning?
 

LarsCph

Medlem
Da kom vi till Bali - jättebra flygning med Turkish Airlines tycker vi. Helt fullt i business och många familj med barn som förmodligen skulle på semester som vi. @Anders R och familj precist bakom os :) Jag hade bokat https://www.balifastforward.com/ och det fungerade mycket smidigt, hur mycket tid kön i vanliga emigration tog vet jag inte, men vi kom via crew emigration och där fanns ingen kö alls. Funkade bra och inkluderade transfer till hotellet.

Face masks bara på flygplatsen fram til tullen. Nu dags för frukost och sen surf lektion till dottern :)
 
Åker samma flight med Turkish om två veckor. Spännande att komma tillbaka till Indonesien andra gången för detta år. Sist var i april och då var vi nästan ensamma kändes det som.
Någon som vet hur det fungerar med deras covidapp PeduliLindungi nu? Kan inte få fram e-hac att fylla i.
 
Toppen