Senaste nytt

Bali 2022

LarsCph

Medlem
Tack för infon!
Valde ni att lägga till "Advance payment for your VOA ( Visa On Arrival )" för Balifastforward eller är det inte värt det/nödvändigt?

Ja det gjorde vi - det motsvarer exakt priset på VOA och då tar de hand om att köpa och betala för VOA när ni er på plats. Så det är ingen extra kostnad egentligen, utan bara att de då tar hand om att betala på flygplatsen. Alternativt kan man betala med kort på plats, men priset är samma.
 

Hissen

Medlem
Indonesien har lanserat Electronic Visa on Arrival (e-VoA). Ansökan och betalning görs på:

Äntligen, inte en dag för tidigt. . För 3 veckor sedan så tog det mig 3 timmar att köa dels betala kön sedan immigration kön för att få visa on arrival. (Jakarta, CGK). Sedan ytterligare 30 min att hitta väskan som naturligtvis inte fanns vid någon bagage band utan gått till bagageservice.
 

LindaMa

Medlem

Nu blir detta resmål inaktuellt för väldigt många från 15e december. Inte värt riskera ett års fängelse för intimt umgänge med t ex sin egen sambo. Hej då massturism.
Kan ta upp till 3 år innan den nya lagen träder i kraft så passa på nu: https://www.dn.se/varlden/indonesien-forbjuder-sex-fore-aktenskapet/
Vi har resa bokad dit i maj/juni nästa år och är ogifta :)
 

andersl

Medlem
Notera att man också säger:
Albert Aries, a spokesperson for Indonesia's justice ministry, said the new laws regulating morality were limited by who could report them, such as a parent, spouse or child of suspected offenders.
 
Någon som hunnit använda detta ännu? Funkar det bra, slipper man köerna?

Ansökningen gick fint i a f, göra en användare - göra en ansökan (lite klur med att få rätt district/stad/postnr till första boendet), betala - blev godkänd efter 3 min.
"Holders of e-VOA are not required to queue at the visa payment counter and can proceed directly to Immigration Counter
at the port of entry upon arrival"
 
Toppen