Utgår man ifrån GOT och skall till USA via CPH kunde man ju annars tänka sig att ta tåget eller bilen ner till Kastrup. Problemet löst.
Det är ett alternativ men ingen lösning alls för min räkning. Dessutom en ökad merkostnad för att addera drivmedel samt parkeringsavgift på Kastrup. Att sätta sig och köra hem från Kastrup efter en flygning från t.ex. LA anser jag vara direkt olämpligt rent trafiksäkerhetsmässigt sett till hur trött jag brukar vara efter den typen av flygningar och nej, då har jag ändå inte druckit något alls så det har ingenting med det att göra. Broavgiften är för f.n. 536:- plus BroPassavgiften á 495:- för ett år. Det skenar ganska snabbt iväg.
Skillnaden i skatter är 416:- om jag lyckas boka GOT-XX-EWR alt. CPH-EWR för en t&r i Business.
Ett random datum med avgångar som skulle passa till avgången från Kastrup medför en tågkostnad på 973:- för ej av- eller ombokningsbara biljetter. Tog det absolut billigaste som fanns. Så att skippa anslutningsflyget blir inte bara mer tidskrävande, en ökad risk för missat flyg om det strular med tåget det blir dessutom över 500:- dyrare p.p.
Är väl bra att vi lyxlirare får börja betala för den perk som så oftast betalas av ngn annan typ arbetsgivaren.
Vi poängjunkies har likväl räkmacka - 750 kr till trots.
Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
Ingen annan än jag själv betalar för samtliga mina och familjens flygningar. Visst är det en enorm fördel att få flyga business för poäng och det är helt klart fördelaktigt, men förutsätt inte att alla som är här och delar intresset för att resa och flyga premiumkabiner är sponsrade av en arbetsgivare som står för dina intjänade Eurobonuspoäng och många av dina flygkostnader.
-750 kr stannar det inte vid för att ens kunna boka en t&r inkl. anslutningsflygen och då ämnar jag inte avboka resan utan bara lyckas boka en resa. Det handlar om en merkostnad på 1500-2250 kr i ombokningsavgifter bara för att få till en resa.
Visst kan man göra det. Till nära samma belopp som det skulle kosta att ta en revenue flygbiljett GOT-CPH. Personligen bor jag 20 min från GOT så för mig och alla i Härryda + Borås så finns ingen ekvationen i världen som skulle göra denna tågresa mer ekonomiskt försvarbart.
Kan bara intyg och hålla med. Det går inte ihop sig! Har räknat på det många gånger att ta tåget till Kastrup istället när vi inte har fått ihop anslutningar med framför allt A* bokningar, men varje gång har jag gett upp då det helt enkelt blir för dyra omkostnader och tidskrävande.