Senaste nytt

Amex uppgraderings-kampanj December 2022

Sullon

Medlem
Ja men bra märkligt isåfall att Amex låter mig signa upp på en kampanj innan sista december, det genomförs innan sista december men handläggs av dom den 2:a Januari (det är väll då det blir godkänt) ... Och på alla deras kampanjer står det ju "Ansök senast" så tycker datum dom handlägger / godkänner inte ska vara av betydelse.
Vore väldigt konstigt om man kommer undan med "ansök så att vi hinner handlägga ditt ärende innan 31:a så får du..."
 

Dawes

Medlem
Jag ringde och kollade kort med SAS, vilket inte gav frukt och ringde igår till Amex kundservice och fick följande information.
- Mitt tidigare ärende via chatten gav att mina poäng blivit "returnerade" till Amex vid överföring till SAS, vilket inte framgick av chat-dialogen. Jag tolkar det som att dom "studsade" och inte hittade hem till mitt EB konto helt enkelt.
- Jag blev "tillagd i en lista" gällande en skara kunder med samma problem.
- Poängen skulle, när de överfördes, registreras på samma dag som den ursprungliga överföringen var tänkt att ske för att inte ställa till några problem med statusnivå, ja ni fattar.

Ett mycket bra samtal med kundservice, sedan huruvida de registreras enligt ovan eller ej återstår att se, för mig inget problem bara de kommer före maj.

Någon som fått sina 20K baspoäng för uppgraderingen till Elite-kortet ännu ?
Nope, står fortsatt i samma läge som ovan.
 

Qraze

Medlem
Nope, står fortsatt i samma läge som ovan.
Samma här nu.
Haft två ärenden via chatt (trodde jag). Ringde till slut idag och fick då samma svar som dig, dvs att poängen "studsat".
Sen hade chattsupporten "missat" att skapa ärende första gången så den väntan var förgäves och enda ärendet skapades idag.
Får se hur det går nu. Skam den som ger sig. :)
 
Någon som fått sina uppgraderingspoäng ännu? Jag fick 20k extrapoäng av någon vissa anledning trots att jag uppgradera Premium --> Elite, så borde vara 30k. Men ville kolla innan jag undersöker ifall dom delat ut fel
 

TP12

Medlem
Bara fått statuspoäng än så länge men handlat för > 45k så det dyker nog upp
Står i bild/länk på första sidan i denna tråd att de betalas ut innan sista maj. Så Amex lär väl, med alla rätta iofs, dra på det tills dess. Bonus om man skulle få det tidigare.
 

Qraze

Medlem
Samma här nu.
Haft två ärenden via chatt (trodde jag). Ringde till slut idag och fick då samma svar som dig, dvs att poängen "studsat".
Sen hade chattsupporten "missat" att skapa ärende första gången så den väntan var förgäves och enda ärendet skapades idag.
Får se hur det går nu. Skam den som ger sig. :)
Kort uppdatering. Ringde idag igen då fortfarande inga baspoäng synts till.
Verkade som även det andra ärendet inte blev korrekt skapat i deras system så inget hade hänt.
Dom hade försökt skicka baspängen den 30 december men dom hade "studsat".

Bad om ärendenummer den här gången så nu har jag ett sådant i alla fall. Fick även kompensation på 3000 eurobonuspäng för strulet.
Håller tummarna för att det går vägen den här gången.
 
Toppen