Senaste nytt

Amex uppgraderings-kampanj December 2022

Tamas

Medlem
Precis, kort i app, fysiskt kort samt extrakort till frun är allt på plats och funkar fint.
Då är det bara att skriva till chatten.
Lustigt att de claimar att processen är automatiskt så de kan inte ändra mina poäng till januari. Men att skicka ut nya poäng är helt ok i ditt fall...
 

Shoreline

Medlem
Precis, kort i app, fysiskt kort samt extrakort till frun är allt på plats och funkar fint.
Kolla på amex-sajten under "mina poäng" om du kan se en insättning/dragning av dina förväntade statuspoäng. Jag har en sådan post strax efter det att min uppgradering blivit godkänd, men enligt amex support så är de poängen "showing rejected" från mitt "SAS partner account".
 

Dawes

Medlem
Då är det bara att skriva till chatten.
Lustigt att de claimar att processen är automatiskt så de kan inte ändra mina poäng till januari. Men att skicka ut nya poäng är helt ok i ditt fall...
Blev ett ärende men inget de kunde lösa/svara på direkt utan återkommer.

Kolla på amex-sajten under "mina poäng" om du kan se en insättning/dragning av dina förväntade statuspoäng. Jag har en sådan post strax efter det att min uppgradering blivit godkänd, men enligt amex support så är de poängen "showing rejected" från mitt "SAS partner account".
Tack, försöker kolla den sidan men det går inte alls att navigera för mig, hänger sig fullständigt om jag försöker ändra datum eller bläddra i historiken :rolleyes:
 

Nissedane

Ny medlem
Blev ett ärende men inget de kunde lösa/svara på direkt utan återkommer.


Tack, försöker kolla den sidan men det går inte alls att navigera för mig, hänger sig fullständigt om jag försöker ändra datum eller bläddra i historiken :rolleyes:
Löste det sig för dig? Uppgraderade i slutet på december, kortet uppdaterat i appen och fick det fysiska häromdagen. Ser dock inga statuspoäng, varken under "mina poäng" eller hos SAS.
 

Dawes

Medlem
Löste det sig för dig? Uppgraderade i slutet på december, kortet uppdaterat i appen och fick det fysiska häromdagen. Ser dock inga statuspoäng, varken under "mina poäng" eller hos SAS.
Nej, inga statuspoäng eller återkoppling på ärendet ännu.
Jag slänger in en uppdatering här när det rör på sig.
 

Dawes

Medlem
Nej, inga statuspoäng eller återkoppling på ärendet ännu.
Jag slänger in en uppdatering här när det rör på sig.
Kollade nyss med Amex, ärendet står som resolved och jag ombeds kontakta SAS.
Oklar framgång på det men det orkar jag inte bry mig om på en fredag, det får bli till veckan.
Fortsatt inga statuspoints alltså.
 

Nissedane

Ny medlem
Kollade nyss med Amex, ärendet står som resolved och jag ombeds kontakta SAS.
Oklar framgång på det men det orkar jag inte bry mig om på en fredag, det får bli till veckan.
Fortsatt inga statuspoints alltså.
Hur har det gått för dig? Fortfarande inga statuspoäng för min del och ärendet har inte lett till något. Läste om någon annan som bett Amex att ringa in till SAS-kundtjänst (den som ansvarar för amex) och sedan lösa det den vägen. Kompensation borde utgå för denna försening kan man tycka.
 

Qraze

Medlem
Hur har det gått för dig? Fortfarande inga statuspoäng för min del och ärendet har inte lett till något. Läste om någon annan som bett Amex att ringa in till SAS-kundtjänst (den som ansvarar för amex) och sedan lösa det den vägen. Kompensation borde utgå för denna försening kan man tycka.
Samma här. Inga statuspoäng.
 

Dawes

Medlem
Hur har det gått för dig? Fortfarande inga statuspoäng för min del och ärendet har inte lett till något. Läste om någon annan som bett Amex att ringa in till SAS-kundtjänst (den som ansvarar för amex) och sedan lösa det den vägen. Kompensation borde utgå för denna försening kan man tycka.
Jag ringde och kollade kort med SAS, vilket inte gav frukt och ringde igår till Amex kundservice och fick följande information.
- Mitt tidigare ärende via chatten gav att mina poäng blivit "returnerade" till Amex vid överföring till SAS, vilket inte framgick av chat-dialogen. Jag tolkar det som att dom "studsade" och inte hittade hem till mitt EB konto helt enkelt.
- Jag blev "tillagd i en lista" gällande en skara kunder med samma problem.
- Poängen skulle, när de överfördes, registreras på samma dag som den ursprungliga överföringen var tänkt att ske för att inte ställa till några problem med statusnivå, ja ni fattar.

Ett mycket bra samtal med kundservice, sedan huruvida de registreras enligt ovan eller ej återstår att se, för mig inget problem bara de kommer före maj.
 
Toppen