Senaste nytt

Amex uppgraderings-kampanj December 2022

Vet någon förresten ifall man kan börja spendera med gamla kortet innan det fysiska kommit för att det ska räknas in till kampanj-spenden? Vet att man kan göra det för voucher-spenden, men osäker för kampanjen.
Frågade kundtjänst via appen. De säger att man kan spendera på gamla kortet från att det är uppgraderat i appen, och man får 20p/100kr samt att det räknas mot de 45k som behövs för att få bonusen.
 

pedantic

Medlem
Uppgraderade från Premium till Elite den 3/12, mail om uppgraderade kort i Apple Pay den 13/12, statuspoängen och mail om nya kort utkskickade den 14/12.
 

FilipJ

Medlem
Frågade kundtjänst via appen. De säger att man kan spendera på gamla kortet från att det är uppgraderat i appen, och man får 20p/100kr samt att det räknas mot de 45k som behövs för att få bonusen.
Är orolig för att detta inte stämmer nu. Gjorde ett köp på 99kr två dagar efter min uppgradering godkänts, och för det köpet fick jag 15 poäng.
 

palmen

Moderator
Är orolig för att detta inte stämmer nu. Gjorde ett köp på 99kr två dagar efter min uppgradering godkänts, och för det köpet fick jag 15 poäng.
Kortet uppgraderat och uppgradering godkänt är två helt skilda saker som absolut inte behöver inträffa samtidigt.
Hade du fått nya Elite i appen när du gjorde denna spend?
 

FilipJ

Medlem
Kortet uppgraderat och uppgradering godkänt är två helt skilda saker som absolut inte behöver inträffa samtidigt.
Hade du fått nya Elite i appen när du gjorde denna spend?
Nej, det är de såklart inte och jag har uppenbarligen missuppfattat vad @Raoul Bergström skrev.
Jag har fortfarande inte elitet i appen, det har gått 6+ dagar sedan godkännandet, vilket är synd för mig.
 
Toppen