Senaste nytt

Amex uppgraderings-kampanj December 2022

Mr Basic

Medlem
När man genomför en sådan här uppgradering, avslutas ens Premium per automatik då? Har en USA-resa för familjen betald med mitt Premium, därav frågan.
 

M.K

Medlem
@Mr Basic Din försäkring kommer inte gälla på det nya kortet då det gamla avslutas.

Bara räkna på det och köp en extra reseförsäkring om du väljer att uppgradera.
 

eddo

Medlem
Någon som uppgraderat och fått kortet uppdaterat i Amex-appen ännu? Vill minnas att det i likhet med vad @Tonton skriver tog 2-3 dagar senast. Har gått en vecka och vill ju kunna spendera de 45k som krävs för sign up-bonusen så snabbt om möjligt innan man kör Curve inför statuspoäng-kampanjen på MC. :D
 

Dawes

Medlem
Någon som uppgraderat och fått kortet uppdaterat i Amex-appen ännu? Vill minnas att det i likhet med vad @Tonton skriver tog 2-3 dagar senast. Har gått en vecka och vill ju kunna spendera de 45k som krävs för sign up-bonusen så snabbt om möjligt innan man kör Curve inför statuspoäng-kampanjen på MC. :D
Jag har också väntat i typ 5 dagar nu, kollade med dem i måndags om prognos och de sa att det generellt tar 5 dagar och att jag kunde förvänta mig notis och "nytt kort i appen" på onsdag (idag). Ännu inget dock.
 

eddo

Medlem
Jag har också väntat i typ 5 dagar nu, kollade med dem i måndags om prognos och de sa att det generellt tar 5 dagar och att jag kunde förvänta mig notis och "nytt kort i appen" på onsdag (idag). Ännu inget dock.
Uppgraderade 1/2 och ingen ändring här heller... Menmen, det kommer väl snart. :)
 
Skickade ansökan kvällen 1/12, "fick" nya elite-kortet i appen idag kl 10.29 (enligt mail).

Vet någon förresten ifall man kan börja spendera med gamla kortet innan det fysiska kommit för att det ska räknas in till kampanj-spenden? Vet att man kan göra det för voucher-spenden, men osäker för kampanjen.
 
Toppen