Senaste nytt

Amex uppgraderings-kampanj December 2022

Qraze

Medlem
Är inte det helt oacceptabelt?
Ringde Amex nu på morgonen igen måttligt irriterad. Nu anser Amex att det är SAS som har problem som inte uppdaterat mig som Elite-kund vilket gör att poängen studsar tillbaka till Amex när överföringen sker. Helt otroligt hur detta kan ta över tre månader att lösa.
Återkopplar om jag någonsin blir "silverfisk".
 

BND

Medlem
Våndas över om jag ska uppgradera från premium till elite nu. Uppgraderade från Classic före nyår och även om jag nått spenden så har inte poängen från den kampanjen betalats ut än, dvs de skulle brinna inne.

Till saken hör att jag nästan nått 150k spend för 241 på Premium redan, det lilla som är kvar kan jag köpa presentkort för i morgon.

Men då brinner 20k EB inne. Ska dock renovera köket om några veckor och med betalo på det så kommer jag fixa spend 300k för 241*2 till i år på elitet.

Då har jag 3 st 241 men då jag bara har kanske 150k EB vid årsslutet så har jag nästan för lite poäng för att ha glädje av så många vouchers.

Hjälp mig tänka. Alternativet till uppgradera skulle vara att lägga om spenden till sas mc premium.
 

FilipJ

Medlem
Våndas över om jag ska uppgradera från premium till elite nu. Uppgraderade från Classic före nyår och även om jag nått spenden så har inte poängen från den kampanjen betalats ut än, dvs de skulle brinna inne.

Till saken hör att jag nästan nått 150k spend för 241 på Premium redan, det lilla som är kvar kan jag köpa presentkort för i morgon.

Men då brinner 20k EB inne. Ska dock renovera köket om några veckor och med betalo på det så kommer jag fixa spend 300k för 241*2 till i år på elitet.

Då har jag 3 st 241 men då jag bara har kanske 150k EB vid årsslutet så har jag nästan för lite poäng för att ha glädje av så många vouchers.

Hjälp mig tänka. Alternativet till uppgradera skulle vara att lägga om spenden till sas mc premium.
Jag hade väntat på uppgraderingsbonusen. Som du säger är tre vouchers med 150k poäng liten nytta om du inte vill resa med familj i Europa, typ.
 

Snafidafi

Medlem
Vänta på bonusen och sen på en ny vettig uppgraderingskampanj. Vouchers är bara värda om man har poäng att använda dem..... Och ska du betala genom Betalo blir ju konverteringen oavsett usel
 

palmen

Moderator
Våndas över om jag ska uppgradera från premium till elite nu. Uppgraderade från Classic före nyår och även om jag nått spenden så har inte poängen från den kampanjen betalats ut än, dvs de skulle brinna inne.

Till saken hör att jag nästan nått 150k spend för 241 på Premium redan, det lilla som är kvar kan jag köpa presentkort för i morgon.

Men då brinner 20k EB inne. Ska dock renovera köket om några veckor och med betalo på det så kommer jag fixa spend 300k för 241*2 till i år på elitet.

Då har jag 3 st 241 men då jag bara har kanske 150k EB vid årsslutet så har jag nästan för lite poäng för att ha glädje av så många vouchers.

Hjälp mig tänka. Alternativet till uppgradera skulle vara att lägga om spenden till sas mc premium.
Hade väntat, vad ska du med vouchers till om du inte har poäng.
Om du dessutom kan ta det mesta av spenden för köket på SAS MC Premium får du dubbla statuspoäng nu i april också om du har nytta av det.

Jag hade definitivt väntat in uppgradering poängen. De ska väl komma i maj om jag kommer ihåg rätt.
 

Qraze

Medlem
Ringde Amex nu på morgonen igen måttligt irriterad. Nu anser Amex att det är SAS som har problem som inte uppdaterat mig som Elite-kund vilket gör att poängen studsar tillbaka till Amex när överföringen sker. Helt otroligt hur detta kan ta över tre månader att lösa.
Återkopplar om jag någonsin blir "silverfisk".
Uppdatering igen. Fortfarande inga poäng för mig. Bjöd in tre vänner nu i april och samtliga fick sina statuspoäng ganska omgående så det fungerar i alla fall för vissa.
 
Toppen