Senaste nytt

Amex uppgraderings-kampanj December 2022

Jag signa upp mig 31/12, och det skall ju vara ok för det var ju till och med det datumet. Ser nu att många har fått sina poäng, men så icke jag. Har för mig att jag har läst att AMEX försökte hävda tidigare att det var datumet när de tog beslut som gällde, och inte när man signade upp (vilket de så klart fick bara från sen). Så får avvakta 14 dagar och sen höra av mig till dom.
 

Flyer722

Medlem
Jag signa upp mig 31/12, och det skall ju vara ok för det var ju till och med det datumet. Ser nu att många har fått sina poäng, men så icke jag. Har för mig att jag har läst att AMEX försökte hävda tidigare att det var datumet när de tog beslut som gällde, och inte när man signade upp (vilket de så klart fick bara från sen). Så får avvakta 14 dagar och sen höra av mig till dom.
”Nya” elite brukar få bonusen tidigare. Ansökte du om premium elr elite?
 

pedantic

Medlem
En Elite uppdatering i början av december och en Premium för Mrs Pedantic i mitten av december, fina 30 000 + 20 000 EB poäng hos Amex idag. :D
 

Snafidafi

Medlem
Supporten säger vänta tills poängen är överförda med att downgradea kortet
D54E6E82-875E-4C82-8BCB-95BE875ED844.jpeg
 

Rickard_O

Medlem
Och nu är det 1/6, självklart inga poäng i pipelinen...
Visste att det skulle bli trubbel denna gång då jag av något konstigt skäl fick 2st elitekort.
Blir till att kontakta dom nu!

EDIT: Dom skulle starta ett ärende, borde ta 3-5 arbetsdagar sa han, tar och hör av mig till dom om en vecka igen om inget hänt!
 
Last edited:

Qraze

Medlem
Och nu är det 1/6, självklart inga poäng i pipelinen...
Visste att det skulle bli trubbel denna gång då jag av något konstigt skäl fick 2st elitekort.
Blir till att kontakta dom nu!

EDIT: Dom skulle starta ett ärende, borde ta 3-5 arbetsdagar sa han, tar och hör av mig till dom om en vecka igen om inget hänt!
Åh här lyser statuspoängen fortfarande med sin frånvaro så ingen statusförändring efter drygt 5 månader med Elitekortet.
 

O_B

Medlem
Överraskande att läsa om så mycket problem med vad jag trodde var en hyggligt exklusiv kort tjänst inriktad på att göra livet enklare för kortinnehavarna.

Kombinerat med vad som ser ut som ett rätt snålt erbjudande vad gäller extra Eurobonus poäng för tillfället om man signar för Elite så passar jag tillsvidare och hoppas se folk skriva här att AMEX tar sig samman och löser existerande problem för er.
 

Qraze

Medlem
Överraskande att läsa om så mycket problem med vad jag trodde var en hyggligt exklusiv kort tjänst inriktad på att göra livet enklare för kortinnehavarna.

Kombinerat med vad som ser ut som ett rätt snålt erbjudande vad gäller extra Eurobonus poäng för tillfället om man signar för Elite så passar jag tillsvidare och hoppas se folk skriva här att AMEX tar sig samman och löser existerande problem för er.
När jag hade SAS Amex Premium fungerade allting klockrent. Med Elite så fungerar själva eurobonus-poängen lika bra som tidigare. Det är bara statuspoängen som haltar. Bjöd in en vän till Elite i februari/mars och där dök statuspoängen upp direkt så väldigt olika beteende just nu.
 

pappapuff

Medlem
Hej,
Avser teckna ett Elite inom kort. Vad jag ser på Amex hemsida finns inga nuvarande kampanjer. Finns det några bonus just nu om man blir inbjuden av någon?
 
Toppen