Senaste nytt

Amex uppgraderings-kampanj December 2022

Rocksteady

Ny medlem
Kort uppdatering. Ringde idag igen då fortfarande inga baspoäng synts till.
Verkade som även det andra ärendet inte blev korrekt skapat i deras system så inget hade hänt.
Dom hade försökt skicka baspängen den 30 december men dom hade "studsat".

Bad om ärendenummer den här gången så nu har jag ett sådant i alla fall. Fick även kompensation på 3000 eurobonuspäng för strulet.
Håller tummarna för att det går vägen den här gången.
Hur gick det för dig? Sitter i samma position och även fått kompensation, men väntar fortfarande.
 

Qraze

Medlem
Hur gick det för dig? Sitter i samma position och även fått kompensation, men väntar fortfarande.
Ringde igen i fredags och det är fortfarande problem för Amex att skicka över poäng.
Så, enligt personen jag talade med är det många som saknar poängen just nu och dom för dialog med SAS men man börjar ju tröttna.
 

Rocksteady

Ny medlem
Ringde igen i fredags och det är fortfarande problem för Amex att skicka över poäng.
Så, enligt personen jag talade med är det många som saknar poängen just nu och dom för dialog med SAS men man börjar ju tröttna.
Tack för svar, uppdatera gärna hur det går framöver.
 

mbglo

Medlem
Insåg att jag har eventuellt inte kommer att komma upp i spenden om jag inte gör något:
Har fått en återbetalning om några tusenlappar från SAS för en "original"-transaktion som skedde över 1 år sedan. Räknas detta "bort" från spend? Dvs måste jag nu spendera 45k+några tusenlappar för att få min bonus? Vet att detta har diskuterats tidigare, men om jag bokar ett hotell, som jag eventuellt behöver avboka efter sommaren, finns det risk att min bonus kommer dras tillbaka framöver?
 

eddo

Medlem
Har fått en återbetalning om några tusenlappar från SAS för en "original"-transaktion som skedde över 1 år sedan. Räknas detta "bort" från spend? Dvs måste jag nu spendera 45k+några tusenlappar för att få min bonus?
Ja, du måste spendera 45k + summan för eventuella återbetalningar under perioden.
om jag bokar ett hotell, som jag eventuellt behöver avboka efter sommaren, finns det risk att min bonus kommer dras tillbaka framöver?
Nej, kampanjpoängen för uppgraderingen dras inte tillbaka av att en återbetalning sker vid ett senare tillfälle (efter mars). Men givetvis dras poängen från just den transaktionen bort (20 poäng per 100 kr). Sen bör man väl inte sätta det i system för då lär väl Amex reagera.
 

FilipJ

Medlem
Någon som kan se en indikation i Amex-appen när spendkravet uppnåts? I och med riktad spend till MC har jag först nu kommit upp i 45k spend (uppgraderade premium till elite), dock med spend i både december 2022 och sedan i 2023. Får dunka in ett presentkort eller liknande för att vara 100% säker.
 

Flyer722

Medlem
Någon som kan se en indikation i Amex-appen när spendkravet uppnåts? I och med riktad spend till MC har jag först nu kommit upp i 45k spend (uppgraderade premium till elite), dock med spend i både december 2022 och sedan i 2023. Får dunka in ett presentkort eller liknande för att vara 100% säker.
De ju bara o räkna vad du har spenderat iår + december fakturan för kortet?
 
Toppen