Senaste nytt

Aegean lifetime guld mot sitt slut?

Frugan fick nytt kort i brevlådan idag, från början skulle det gått ut i oktober i år. Nu har hon fått förlängt till januari 2016. Några fler som fått hem kort idag?

Fick nytt kort idag. Gäller fram till 24/01/2016. Förra kortet skulle gälla fram till 12/2016.
Vad händer om jag fortsätter att använda gamla kortet perioden ut? Hur reagerar Loungerna?

Jag gjorde ett test nu när jag gick in i Gold Arlanda. Damen i insläppet drog mitt Aegeankort och fick inte upp bäst före datum i sin dator, vilket betyder att det är det präglade datumet på kortet som gäller!

Du utelämnade den lilla kommentaren på FT som säger "Subject to verification", dvs det är inte alls säkert att man börjar om från 0 när man når silver - det är en gissning som måste verifieras.
Nu har en användare på FT bekräftat.
Silver från scratch: 24000 miles (eller 12000 miles + 2 segment) inom ett år.
Guld från scratch: Skaffa först ett silverkort enligt ovan. Flyg sedan ihop 48000* miles (eller 24000* miles + 4 segment) inom ett år från det datum uppgraderingen till silver skedde.
Jag kommer att anmäla alla inlägg som innehåller felaktig information för det är väldigt vilseledande för en nybörjare som inte läser alla inläggen i den här tråden. Och till alla ni som höjer Miles & Bonus till skyarna, kom ihåg att det är ett program som över en natt nergraderade majoriteten av sina silvermedlemmar till basic och gjorde det ca det 3,5 gånger svårare för många av dem att uppnå guld...

*Har man överskjutande miles ges dessa i rabatt för att nå guldnivå, t ex, tjänar man ihop 24001 miles för sitt silver krävs bara 47999 miles (eller 23 999 miles + 4 segment) för att få guld.

Jag kommer att anmäla alla inlägg som innehåller felaktig information för det är väldigt vilseledande för en nybörjare som inte läser alla inläggen i den här tråden.

Det verkar lite onödigt. Den här tråden är inte speciellt lång och kommer troligen inte att bli speciellt "långlivad" med tanke på att A3G numera verkar vara ganska oattraktivt. Det skapar mao bara en massa jobb för moderatorerna utan att ge speciellt mycket payback.

Jag kommer att anmäla alla inlägg som innehåller felaktig information för det är väldigt vilseledande för en nybörjare som inte läser alla inläggen i den här tråden. Och till alla ni som höjer Miles & Bonus till skyarna, kom ihåg att det är ett program som över en natt nergraderade majoriteten av sina silvermedlemmar till basic och gjorde det ca det 3,5 gånger svårare för många av dem att uppnå guld...
Det känns som en överreaktion att anmäla inlägg som anses innehålla fel information, i synnerhet då bonusprogram revideras med årlig basis så finns det säkert dussintals med trådar om andra program som innehåller gammal information. Och som alltid i "frequent flyer" spelet så ska man aldrig förvänta sig att uttagsnivåer för poängresor, poängintjäningar eller kvalifikationskrav varar för evigt, så en tumregel är alltid att vara snabb och inte vänta. Känns ju lite meningslöst att vara arg på Aegean för att de höjde kravet för guld (vilket förvisso var väntat) när möjligheten att nå guld för 19000 miles fanns i mer än 4 år.

Det verkar lite onödigt. Den här tråden är inte speciellt lång och kommer troligen inte att bli speciellt "långlivad" med tanke på att A3G numera verkar vara ganska oattraktivt. Det skapar mao bara en massa jobb för moderatorerna utan att ge speciellt mycket payback.
Jag har redan anmält de inläggen som innehåller faktafel och jag tycker att vi ska sträva efter att ha korrekta fakta i trådarna. Annars får du lägga till ett budord, "lite inte på vad erfarna medlemmar skriver på Businessclass.se".

Det känns som en överreaktion att anmäla inlägg som anses innehålla fel information, i synnerhet då bonusprogram revideras med årlig basis så finns det säkert dussintals med trådar om andra program som innehåller gammal information.
Det handlar inte om någon som anses fel, det handlar om något helt enkelt är fel, det finns ingen som helst subjektivitet i detta. Och det handlar om ändringar som trädde i kraft för lite mer än 2 månader sedan och som fortfarande gäller.

Känns ju lite meningslöst att vara arg på Aegean för att de höjde kravet för guld (vilket förvisso var väntat) när möjligheten att nå guld för 19000 miles fanns i mer än 4 år.
Jag önskar att jag hade upptäckt poängjägarvärlden betydligt tidigare, för ett halvår sedan visste jag knappt vad en bokningsklass var. Jag tycker det är rent ut sagt förjävligt agerat av Aegean och inget du säger kan ändra min ståndpunkt.

Men alltså, ska vi ta bort alla trådar som är äldre än en vecka då eller? De flesta trådar innehåller felaktigheter på ett eller annat sätt och den som läser måste ta lite eget ansvar för att sätta sig in i saker och ting samt säkerställa att man läser till slut och därmed inte missar information. Jag skulle bli riktigt sur om det började rensas i trådar bara för att det någon skrivit visar sig vara fel.

Men alltså, ska vi ta bort alla trådar som är äldre än en vecka då eller? De flesta trådar innehåller felaktigheter på ett eller annat sätt och den som läser måste ta lite eget ansvar för att sätta sig in i saker och ting samt säkerställa att man läser till slut och därmed inte missar information. Jag skulle bli riktigt sur om det började rensas i trådar bara för att det någon skrivit visar sig vara fel.
Just precis.
Redaktionella delen av sidan är en sak men moderatorerna kan inte ta ansvar för vad andra medlemmar har skrivit i forumet.

Men alltså, ska vi ta bort alla trådar som är äldre än en vecka då eller?
Du överdriver, det finns inte speciellt mycket objektiv fakta inom flygvärlden som ändras varje vecka. Och som sagt, det avser ändringar som gjordes för lite mer 2 månader sedan och som fortfarande gäller. Om man möts av felaktig fakta redan i första inlägget i en tråd och ingen påpekar det förrän i den 10:e sidan i tråden tycker jag det är en bra ide att ändra det. Jag har aldrig sagt att inläggen borde raderas, de borde bara korrigeras.

De flesta trådar innehåller felaktigheter på ett eller annat sätt och den som läser måste ta lite eget ansvar för att sätta sig in i saker och ting samt säkerställa att man läser till slut och därmed inte missar information.
Jag läste om de nya reglerna på Aegeans hemsida och valde att tolka dem på samma sätt som de erfarna medlemmarna här gjorde, just för att de var erfarna inom det här och det var inte jag.

Jag önskar att jag hade upptäckt poängjägarvärlden betydligt tidigare, för ett halvår sedan visste jag knappt vad en bokningsklass var. Jag tycker det är rent ut sagt förjävligt agerat av Aegean och inget du säger kan ändra min ståndpunkt.
Det finns nog ingen av oss här som är glad över ändringarna som har skett hos de flesta bonusprogram. Exempelvis "slakten" av EuroBonus, devalueringen av BA Executive Club, sänkningarna i poäng hos Turkish, etc. Visserligen är det trist när ändringar sker, men samtidigt handlar det ju om att uppnå ömsesidig lojalitet hos kunden. Exempelvis kanske det var orimligt av BA att ge 25000 Avios för en t/r till Kalifornien i billigaste Economy för en BA Silver. Samtidigt gav Aegean ett par månaders varsel innan ändringarna trädde i kraft, så redan där bör man ha hunnit samla ihop de poäng som krävdes för att nå Guld under de gamla reglerna.

Toppen