Senaste nytt

Aegean lifetime guld mot sitt slut?

Tror ni att en resa som görs 21-23 november kan räknas på gamla kvalifikationsreglerna trots att poängen ju troligen inte kommer in förrän efter 24 nov? Det vore isf den som saknas för min sambo så hon kan bli A3G..

Tror ni att en resa som görs 21-23 november kan räknas på gamla kvalifikationsreglerna trots att poängen ju troligen inte kommer in förrän efter 24 nov? Det vore isf den som saknas för min sambo så hon kan bli A3G..

Gjorde motsvarande när jag fick mitt A3G Sista poängen flögs in sista dagen. Poängen reggades ett par dar senare men efter ett mejl gjordes en manuell justering.
Så det bör inte vara några problem mer än att det kan ta ett par veckor tills statusen registreras.

Fast det är en helt annan sak att få kvalificeringen att räknas under gamla regler skulle jag säga. Jag är inte alls säker på att det kommer att funka, men man kan ju hoppas.

Fast det är en helt annan sak att få kvalificeringen att räknas under gamla regler skulle jag säga. Jag är inte alls säker på att det kommer att funka, men man kan ju hoppas.

Nej du har nog rätt, man ska ju generellt utgå ifrån i gränsfall att om något kan krångla så gör det det. Och sambon är ändå inte tillräckligt intresserad av guldkortsjakt för att lägga ens en minihelg (+ några tusenlappar) på att få A3G. Det visar sig när man letar resor att egentligen bara SAS Plus är ett riktigt prisvärt sätt att få mycket Aegean-poäng på och de prisvärda SAS-destinationerna är inte direkt att rekommendera för en trevlig weekend just i november ;)

Jag blev Miles & Bonus Silver (eller egentligen Blue) innan de nya reglerna trädde i kraft och så här står det när jag loggar in:

Aegean.png

Vad tror ni, är det en bugg på deras hemsida eller omfattas man av något specialregel om man hade silverstatus när de nya reglerna trädde i kraft?

En annan sak jag tycker är konstigt är att datumet jag måste uppfylla ovanstående krav (för att få en tier upgrade till guld) är 1 år från datumet jag blev medlem, inte 1 år från att jag blev Blue/Silver-uppgraderad. Det är lite snopet för jag har redan bokat in en segment run som det verkar som att jag inte behöver...

Det verkar tyvärr vara nytt. Jag loggade in på min mors konto, som är "blue" trots 16.000p. Hon fick ett år på sig att tjäna 24.000p...

Din mor har alltså också fått "rabatt"? Normalt, med de nya reglerna, skall det ju krävas antingen 24000 miles och 4 segment eller 48000 miles för guld, om man inte redan är guld och bara behöver återkvalificera sig.

En annan fråga, min segment run är planerad till mars 2015. Om jag nu blir guld redan i februari 2015 utan segment run, kan jag då få min segment run tillgodoräknad för återkvalificeringen istället eller blir det för tidigt?

Förstår inte hur de räknar alls... Jag vet dock att min mor inte kommer bry sig, utan det är såklart jag som registrerat de "få" poäng hon fått (när hon o min far åkt på semestrar).

Svaret på frågan kan jag inte. Vet inte om man måste fått en uppdaterad status innan man räknar nästkommande år, eller om man påbörjar intjäningsperioden retroaktivt från det datum man reste - aldrig reflekterat över det.

Fick precis följande i mailen, återstår att se vad det står på kortet om min giltighetstid. Kvalade in till guld i februari i år.

Welcome to the Gold tier of the new Miles+Bonus, the common loyalty program of Aegean and Olympic Air that rewards your trust with even more benefits, additional services and new partnerships.

Enjoy an even fairer way of accruing miles on Aegean and Olympic Air flights, so the further you go the more miles you earn and take advantage of the more redemption options we offer, so that you can select your award ticket using less or more miles, according to your travel needs. What's more, you may benefit from the accrual and redemption choices available to you through the Star Alliance network and our growing list of partners.

Your new Gold card will be posted to the address registered in your account, in the coming period.

Tänkte bara säga hur det står för mig som varit Guld ganska länge:

How to maintain your tier
Required number of Tier Miles: 12000
including 4 flights with Aegean and Olympic Air
OR
Required number of Tier Miles in total: 24000
Until: 24/11/2015

Toppen