NyfikenGrau
Medlem
Tror ni att en resa som görs 21-23 november kan räknas på gamla kvalifikationsreglerna trots att poängen ju troligen inte kommer in förrän efter 24 nov? Det vore isf den som saknas för min sambo så hon kan bli A3G..
Tror ni att en resa som görs 21-23 november kan räknas på gamla kvalifikationsreglerna trots att poängen ju troligen inte kommer in förrän efter 24 nov? Det vore isf den som saknas för min sambo så hon kan bli A3G..
Fast det är en helt annan sak att få kvalificeringen att räknas under gamla regler skulle jag säga. Jag är inte alls säker på att det kommer att funka, men man kan ju hoppas.
En annan sak jag tycker är konstigt är att datumet jag måste uppfylla ovanstående krav (för att få en tier upgrade till guld) är 1 år från datumet jag blev medlem, inte 1 år från att jag blev Blue/Silver-uppgraderad. Det är lite snopet för jag har redan bokat in en segment run som det verkar som att jag inte behöver...
Din mor har alltså också fått "rabatt"? Normalt, med de nya reglerna, skall det ju krävas antingen 24000 miles och 4 segment eller 48000 miles för guld, om man inte redan är guld och bara behöver återkvalificera sig.
En annan fråga, min segment run är planerad till mars 2015. Om jag nu blir guld redan i februari 2015 utan segment run, kan jag då få min segment run tillgodoräknad för återkvalificeringen istället eller blir det för tidigt?
Welcome to the Gold tier of the new Miles+Bonus, the common loyalty program of Aegean and Olympic Air that rewards your trust with even more benefits, additional services and new partnerships.
Enjoy an even fairer way of accruing miles on Aegean and Olympic Air flights, so the further you go the more miles you earn and take advantage of the more redemption options we offer, so that you can select your award ticket using less or more miles, according to your travel needs. What's more, you may benefit from the accrual and redemption choices available to you through the Star Alliance network and our growing list of partners.
Your new Gold card will be posted to the address registered in your account, in the coming period.