Senaste nytt

Den stora tråden om Eggs Benedict på hotellfrukost

Jonas C

Medlem
Mycket god Eggs Benedict (Royale.. whatever) på Andaz Wien. Perfekt pocherade ägg och lagom mängd sås. Muffinsen var dock aningen torr men godkänd.

9760DB37-C25D-4B7B-BCDD-6A553C7E6C78.jpeg
 

Jonas C

Medlem
Marriott New York Downtown. Frukosten serveras på Bill’s Bar and Burger som sitter ihop med hotellet. Detta är ingen hotellrestaurang utan ett faktiskt burgarhak och sportbar. Eggs Benedict (den äkta versionen med skinka) åts första morgonen. Nästföljande morgon åt jag deras frukostburgare.

Mycket gott!

1F480622-6626-4E78-B62A-0A18A4D3F44E.jpeg
 

Kris

Medlem
Hotel Martinez Cannes. En av de bättre frukostbufféerna som jag har påträffat, men deras Eggs Benedict (eller Royale.. whatever) var ingen höjdare. Såsen bränd med blåslampa.
Visa bifogad bild 131442 Visa bifogad bild 131443

Conrad London St James. Riktigt god Eggs Benedict (Royale.. whatever). Perfekt pocherade ägg och lagom mängd sås.

Visa bifogad bild 131444

Mycket god Eggs Benedict (Royale.. whatever) på Andaz Wien. Perfekt pocherade ägg och lagom mängd sås. Muffinsen var dock aningen torr men godkänd.

Visa bifogad bild 131445
Mycket tjusiga kreationer! Ser smarrigt ut. I synnerhet varianten från Martinez.

Blev lite hungrig nu. Väntar på att resten av familjen skall vakna så att jag kan dundra till frukost för en egen EggsB :)
 
Fantastisk tråd. Jag älskar att äta Eggs Benedict, såväl klassisk som alla dess mer eller mindre innovativa variationer, när jag reser. Har dock inte fotat av dem så ofta, men jag hittar faktiskt tre exempel som jag kan bidra med, tillsammans med några ord från min dagbok som hör till:

2018, Chicago (Sofitel Magnificent Mile)
IMG_0580.jpg
"Frukosten intas i hotellrestaurangen Café des Architectes, jättefin frukost med supersmarriga perfekta klassiska Eggs Benedict och toppensmoothies, men herre je, vad dyrt. 800 spänn för frukost. Det får räcka med ett besök här…"

2018, Palm Springs (CA)
IMG_1748.jpg
"[vi går] ut på stan, vandrar omkring lite tills vi hittar ett dygnet-runt-frukostställe, där vi äter “frukost” (kalorigraden och mimosorna gjorde det snarare till lunch). Eggs Benedict är ju helt klart godaste frukostmaten; här serveras de med extra avocado och chilisås, vilket jag inte är helt övertygad om att det är en uppgradering, men det låter jag inte förstöra sinnesstämningen. Istället sitter vi och äter och dricker och tittar ut över huvudgatan, och känner att det här är en riktigt behaglig, mysig lugn stad att ta en skön semester i. Vi skulle i princip kunna sitta kvar här hela dagen, speciellt tillsammans med ett par “bottomless mimosas” för 10 dollar. "

2015, Fort Lauderdale (FL)
12109062_953195101394160_8003882737053088576_n.jpg
"Frukost at Fresh First. Hyperorganiskt, supernärodlat, kemikaliefria smoothies och eggs Benedict på wåffla (!). Kanske beror på att man är superhungrig efter en lång resedag, men det smakade toppen!"
 

Sticktown

Medlem
Underbart med en tråd om eggs benedict!
Har dessvärre ingen bild men kan rapportera om en riktigt bra variant hos Palacio Solecio i Malaga. Görs på beställning och det ges möjlighet att variera vilka tillbehör man vill ha. Utmärkt service dessutom. Frågade aldrig om att få såsen i snipa vid sidan om, men utgår från att det gick.
 
Toppen