Senaste nytt

[Business class] København-Honolulu, T/R 18.500 SEK One World, Star Alliance & Skyteam

Flygplansnörd som jag är, nu fick jag ihop en riktigt trevlig tur om man istället vill åka * A! (testdatum)

Skärmavbild 2012-09-10 kl. 20.53.05.png

747-8 med Lufthansa.
767 med United Airlines.
767 med Air Canada.
777 med Air Canada.
A330 med Air Canada.

Perfekta lounge-stopp samt ett längre stopp i Washington på vägen dit.

Hemvägen ger 200% om man krediterar Grekerna, dvs 18.000 Miles till Aegean Miles&Bonus. (Fattas 1000 för Guld.)
Ditvägen är nog det bästa alternativt United MP, det ger 125% för Lufthansa flygningarna och 150% för United flygningen till HNL.
Eurobonus ger 100% för Lufthansa flygningarna och 150% för United flygningen så det är väl helt OK!

Last edited:
Om ni nu åker till Honolulu, så kan jag i alla fall föreslå ett hotel: Sheraton Waikiki - det ligger på beachen, bakom en open-air-galleria (här finns några rätt okej lunch resturanger!) och försök skaffa er tillträde till Club Loungen (som ligger högst upp med utsikt mot Diamond Head och stan åt andra hållet) så får ni gratis frukost och något att äta på kvällen (mumsbit, inte middag) - observera att Club Loungen är stängd dagtid (det var den sist i alla fall). Rum väljer ni ut mot vattnet förslagsvis (betala inte extra för Diamond Head eller Waikiki beach - dels syns det från Club lounge och dels så är det roligare att titta på stora sköldpaddor när de simmar nedanför hotellet). Kom ihåg att flyta på bean bags i infinity poolen på förmiddagen, och njut av det goa varma vattnet. Å såklart, surfs up!!

Eftersom Lufthansa 747-800 verkar inte gå att finna.. så kikade jag på en annan * A routing, denna kanske kan vara något? Går säkert att finputsa lite..

Skärmavbild 2012-09-10 kl. 22.56.45.png

En eftermiddag/kväll i Zurich, Montreal (klarar man sig utan Franskan:confused:) samt i Vancouver på vägen dit.
Swiss i Business Class på A330.

Hem med UA 767-400? Enligt tidigare post i tråden ska denna ha flat-bed? Men inte enligt seat-map vad jag kan se....??????
Vidare från SFO med A380.

Mitt enda stora frågetecken är: Klarar man transit på 1 timme och 40 minuter på SFO? Planet lär ju avgå i tid från HNL då planet står där över natten antar jag? fast med UA vet man aldrig....men bättre det än att få vänta in ett plan.

Last edited:
Även om * A lockar med UA:s nya 787 Dreamliner (Nov-Dec), Swiss A330, SN A330, Lufthansa 747-800, A380 och så vidare så känns nog OW ändå bäst för denna resa..

Reseupplevelsen blir säkert bättre med * A pga flygplantyperna och att man får pröva flera olika bolag men när man tittar på hur mycket TP man får så är det svårt att motivera * A före OW.
(Har försökt motivera * A hela natten men ... det går tame-tusan inte.)

Jag antar för övrigt att Cathay inte är med på denna deal?

Last edited:
Andreas, United P samt Swiss P ger 200% på SAS Eurobonus. Det bör gå att få ihop nästan guld på denna resa om man väljer SAS, Swiss och United.

Andreas, United P samt Swiss P ger 200% på SAS Eurobonus. Det bör gå att få ihop nästan guld på denna resa om man väljer SAS, Swiss och United.

Nja.. fattas ca 10.000 för Guld.
CPH-ARN-ZRH-SFO-HNL = Ca 9500 Miles x2
HNL-LAX-IAH-AMS-ARN-CPH = Ca 9950 Miles x2

Sen vet jag inte om SAS känns speciellt säkert heller?
Vidare vet jag knappt om EuroBonus är speciellt bra för mig? Jag åker i princip aldrig med SAS förutom anslutningsflyg (ibland) samt en resa till LLA per år typ.)
Dock verkar det inte finnas något program som krediterar så bra för P-klass på ovan bolag.

Last edited:
CPH-ARN 1000
ARN-ZRH 3000
ZRH-JFK 7862
JFK-LAX 4950
LAX-HNL 5012
Totalt 21824 x 2 = 43648

Men du bör jo bestämma dig vad som är viktigast: upplevelsen, testa flygplan, bli statuskund.. Kom ihåg du har bara 6 dagar kvar nu :cool:

Toppen