Om man nu förlängt livet på LN-RKP och stoppat BOS linjen så förstår jag det bättre.SK1989 skrev:Nejdå, kolla på tidtabellen! Slingan startar med SFO dag 1, därefter NRT, PVG och HKG. Flyget är åter i CPH på morgonen dag 6.Senaste info är att LN-RKP försvinner i Juni 2019 när den nya A330E har levererats. Då kommer ytterligare en linje (troligen SK901/902) att gå med A330 medan en av de nuvarande A340 blir reservmaskin.Klicka för att utvidga...
Jo Boston kommer till sommarschemat, går att boka nu om man vill.Ricci skrev:Om man nu förlängt livet på LN-RKP och stoppat BOS linjen så förstår jag det bättre.Frågan är om BOS kommer tillbaka till nästa sommar som först var sagt?Klicka för att utvidga...
marbe166 skrev:Jag gjorde ett fel i matrisen. Jag skickade iväg D redan på måndagen till PVG, det funkar ju inte.Här är en ny version som påvisar problemet. Börja läs matrisen från att A flyger till HKG på onsdagen. Maskinerna flyger iväg i tur och ordning och när de är tillbaka tar de nästa avgång ut igen. Det funkar bra ända till du är tillbaka på onsdagen och ska skicka en maskin till PVG. Du har ingen att skicka, A och B står på CPH, A ska till HKG samma kväll och B ska till SFO nästa förmiddag.Klicka för att utvidga...
Jakob Österberg skrev:Skulle man kunna tänka sig att SAS slingar planen med någon av de befintliga destinationerna i Asien? Och då möjligtvis flyger fifth freedom emellan?http://www.gcmap.com/mapui?P=hkg-tyo, hkg-pvg, hkg-pek&MS=bm&DU=mi&SG=0.82&SU=mach&PM=*Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle MapperKlicka för att utvidga...
Inte så att de säljer biljetter som går till exempelvis PVG via HKG, utan då möjligtvis att de slingar planen så.Plus skrev:Nej, inte någon av de nuvarande iaf.De går nog alldeles för bra för det.Klicka för att utvidga...
Jakob Österberg skrev:Inte så att de säljer biljetter som går till exempelvis PVG via HKG, utan då möjligtvis att de slingar planen så.Ena planet exempelvis CPH-HKG-PVG-CPH och det andra planet CPH-PVG-HKG-CPH.(Nu har jag inte alls tagit hänsyn till tider osv i exemplet, utan det är bara principen jag menar)Klicka för att utvidga...
trollet skrev:Frågor : Finns det något positivt med detta plan ?Klicka för att utvidga...
Dr. Miles skrev:Jag tror inte att Kina är villig att tillåta ett icke kinesiskt flygbolag att transportera passsgerare mellan Kina och Hong Kong.Klicka för att utvidga...
Agö skrev:Nu ska man mota Cathay Pacific i grind. Smart.Klicka för att utvidga...
Budgetresenär skrev:Vet någon hur det brukar vara med awardplatser när SAS öppnar/flyttar en rutt? Kan vi förvänta oss vidöppet med awardplatser imorgon när bokningen öppnar, eller?Klicka för att utvidga...
KalleSus skrev:Problemet med din tabell, och som gör att du inte får maskinerna att räcka till riktigt, är att du bygger systemet på att varje vecka ska se likadan ut. Du vill exempelvis att maskin C ska flyga 935 varje måndag. Med den begränsningen så får du ett problem att få beräkningen att gå ihop.Om du släpper tanken på typvecka, och istället räknar på vad varje maskin måste göra varje enskild dag, liknande det jag gjorde i inlägg 145 ovan, så ser du att du klarar alla 6 destinationer med 7 maskiner.Man kan också ta bort två destinationer (ORD och PEK) från rotationen och flyga återstående 4 destinationer med 5 maskiner.Att sedan tidtabellen innehåller vissa turer som inte flygs vissa dagar gör ju bara att man får extra tid för service och översyn i CPH.Klicka för att utvidga...
Visst, men vill man ha lönsamhet är ju det ena viktigare än det andra. Nu går man upp till A340 också med fler affärsklassäten och färre i Plus. Det var ju ständiga kampanjer från Arlanda på Hong Kong också.Jakob Österberg skrev:På sätt och vis smart av SAS att ha nattflyg åt båda hållen. Jag kan tänka mig att de blir en högre andel som vill ha business då. Men å andra sidan kanske de tappar eko-passagerare som väljer andra dagflyg istället.Klicka för att utvidga...
Ja det kan jag tänka mig. Och 340 har ju fler business säten. Dock har det varit ganska fullt i plus jmf med business när jag flög och det är ju många fler plus säten i 330 så frågan är hur det slår finansiellt.Jakob Österberg skrev:På sätt och vis smart av SAS att ha nattflyg åt båda hållen. Jag kan tänka mig att de blir en högre andel som vill ha business då. Men å andra sidan kanske de tappar eko-passagerare som väljer andra dagflyg istället.Klicka för att utvidga...