För vi kan väl hoppas att SAS planeringsavdelning inte "outsourcat" jobbet med att lösa rotationerna till oss genom att använda sig av analyserna här
Nu har jag inte läst exakt alla inlägg (det är lite rörigt i tråden ) men jag utgår att ni i era analyser kollat vilka tider som just nu gäller för exempelvis november i ExpertFlyer eller på sas egen sida. Vad är det som säger att SAS inte kommer göra ytterligare justeringar? Jag har för mig att när SAS introducerade Hong Kong från Stockholm var det flera av oss som noterade att det inte kommer gå ihop men det dröjde någon vecka innan de justerat Chicago-flighten till den senare tiden som nu är aktuell.
För vi kan väl hoppas att SAS planeringsavdelning inte "outsourcat" jobbet med att lösa rotationerna till oss genom att använda sig av analyserna här
Nejdå, kolla på tidtabellen! Slingan startar med SFO dag 1, därefter NRT, PVG och HKG. Flyget är åter i CPH på morgonen dag 6.
Ja, men det räcker ändå inte med bara fem plan. Kör du en sådan rotation så kommer du inte ha något plan att skicka till NRT dag 7 (se bild), A finns på plats i CPH, men det kommer inte hinna tillbaka för att köra SFO på dag 1 (8). Oavsett vad du gör så kommer det någonstans fela på en maskin, med dagens tidtabell, och minst 2 timmar turnaround på CPH.
Problemet med tabellen/matrisen är att den förenklar för mycket. T ex den maskin som har varit i Hongkong är ute och flyger även måndag och tisdag, först hem från Hongkong och eftersom den kommer hem ganska tidigt så kan den skickas iväg igen samma dag till t ex SFO. I din tabell flyger den inte alls, vilket är fel.
Förklara vad du menar. Tänk på att den maskin som flyger till HKG på söndag kväll 20:55 (maskin D) inte är tillbaka i CPH förrän tisdag morgon 06:20.
Absolut, och efter lite städning och annat så kan den skickas vidare till t ex SFO vid 12:25. I din tabell så flyger den inte vidare alls efter att den kommit hem.