Agö
Medlem
Kör på! Svårt att ha synpunkter på att Lufthansa behandlar HON Circle "bättre" än en simpel EBG/D.Nåja, vi kan sätta någon på att studera korrelationen mellan ståndpunkt och status i någon av allianserna.
Kör på! Svårt att ha synpunkter på att Lufthansa behandlar HON Circle "bättre" än en simpel EBG/D.Nåja, vi kan sätta någon på att studera korrelationen mellan ståndpunkt och status i någon av allianserna.
Kör på! Svårt att ha synpunkter på att Lufthansa behandlar HON Circle "bättre" än en simpel EBG/D.
Min poäng med detta (det var jag som lyfte det i en annan tråd) var att detta torde vara ett enkelt (och helt gratis) sätt att göra en liten åtskillnad mellan Diamond/Pandion och övriga i luften. Det saknas som bekant ett tydligt mervärde i luften för oss som inte reser i Go - ett mervärde som många andra bolag har skapat.Förändrar inte min syn på detta. Reser jag i business skall det inte vara någon skillnad. Jag accepterar numera att jag som statuslös inte får tillgång till SAS "finloung" och det kan jag stå ut med. Men när jag kommit ombord skall det vara likvärdig, i varje fall i businessklass. Skulle nästa steg vara att servera olika sorters vin till vilken status man har, finvin till hög status och lådvin till mej som är statuslös. Nej det får vara måtta på statustänkandet, vi lever ju på 2000-talet.
Egenintresse i form av att jag ofta reser med SAS i så fall. Inget annat egenintresse. Jag har full förståelse för att Lufthansa behandlar HON Circle på ett bättre sätt än vad de skulle behandla mig som inte har denna status och defintiivt inte inbringar några pengar av värde. Därför ser jag inte heller något som helst problem i detta och skulle inte heller vara negativ om andra bolag införde liknande saker. Det senare är det viktiga.Folk i tråden har synpunkter. De har positiva synpunkter. Det beror på att de själva räknar med att få liknande fördelar på bolagen de oftast flyger med. Det är talande att den ende som varit tydligt negativ är statuslös.
Egenintresset ljuger inte.
Egenintresse i form av att jag ofta reser med SAS i så fall. Inget annat egenintresse. Jag har full förståelse för att Lufthansa behandlar HON Circle på ett bättre sätt än vad de skulle behandla mig som inte har denna status och defintiivt inte inbringar några pengar av värde. Därför ser jag inte heller något som helst problem i detta och skulle inte heller vara negativ om andra bolag införde liknande saker. Det senare är det viktiga.
Egenintresse spelar liksom ingen roll om man ser nyktert på saken.
Så är det ju inte. Det du försöker säga är ju att vi alla skulle tala i något påhittat egenintresse. Något sådant har du givetvis inte kunnat påvisa, snarare tvärtom.Haha,
det börjar bli parodiskt nu. Du tar för givet att din ståndpunkt är den korrekta.
Det handlar inte om att servera olika saker utan vem som ska få välja först om det riskerar att inte räcka till alla. Man skulle ju också kunna blocka rad 1-4 för EBD och högre och uppnå samma resultat.Förändrar inte min syn på detta. Reser jag i business skall det inte vara någon skillnad. Jag accepterar numera att jag som statuslös inte får tillgång till SAS "finloung" och det kan jag stå ut med. Men när jag kommit ombord skall det vara likvärdig, i varje fall i businessklass. Skulle nästa steg vara att servera olika sorters vin till vilken status man har, finvin till hög status och lådvin till mej som är statuslös. Nej det får vara måtta på statustänkandet, vi lever ju på 2000-talet.
Jag tycker att det är rimligt men sannolikt är detta lika känsligt som prioboarding och annat där de bästa kunderna får positiv särbehandling. Men man får akta sig så att det rimliga i det hela inte blir förväxlat med någon sorts egenintresse.Jag är nog inne på samma spår som @Agö att det borde finnas en differentiering för EuroBonus Diamond och Pandion även ombord.
Jag tycker att det är rimligt men sannolikt är detta lika känsligt som prioboarding och annat där de bästa kunderna får positiv särbehandling. Men man får akta sig så att det rimliga i det hela inte blir förväxlat med någon sorts egenintresse.