Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Bokade två awardresor i torsdags och upptäckte i fredags kväll att ett namn var felstavat på en av bokningarna. Agenten måste ha knappat fel på V och B på tangentbordet. Det roliga i sammanhanget får ändå ses som att min ena dotter nu fått ett nytt smeknamn :) Nåväl, ringde Tallinn direkt i lördags morse och ny bokning var tvunget att göras och då kom aldrig sista segmentet på hemresan (ZRH-ARN) tillbaka och blev bokningsbara. Uppmaningen från agenten var, håll koll på om platserna öppnas upp igen och ring tillbaka när eller om platserna dyker upp igen. Jag var inställd på att kontakta Diamantsupporten och be de öppna platserna igen.

Jag såg sedan tidigt imorse via United Award Search att platserna åter var bokningsbara men innan jag hann ringa Tallinn så ringde dom mig! 09:22 idag fick jag ett samtal om att platserna nu var bokningsbara igen och att de hade lagt in de på min bokning utan tilläggskostnader! Helt fantastiskt bra och ingenting jag ens kunnat drömma om! Mycket bra SAS!
Det är så bra service!

SAS jag gillar verkligen er lounge på Landvetter och den service jag får där. Enligt information stänger loungen 30 min innan sista avgång. De två sista flighterna är OSL 2045 och CPH 2115. Två turboproppar som främst skall tillbaka till sin hubb. Den senare flygs av JetTime och dras ofta med förseningar, skapade under dagen. Ändå hålls alltid loungen öppen till det är dags för boarding.
Om någon reser sig för att gå från loungen informerar personalen om att inkommande plan inte har landat så det går bra att sitta kvar. Maten finns kvar till alla har sagt att de är nöjda.
Jag har vid de senaste besöken inför CPH -flighten redan vid skannande av boardingkort blivit upplyst om när inkommande flight landar.
Ex. idag "Flighten är beräknad att landa 2116, så idag får du gott om tid här".

Jag gillar att ni, när det är lugnare och det finns möjlighet, ger lite extra omhändertagande service i loungen.

Idag upptäckte jag tre framsteg av SAS. Loungen T4 serverar numera fräscha "trekantsmackor". Kunde snabbt mätta magen innan boarding. Vid gate fanns en ur SAS Ground Handling som bjöd på den länge saknade klämman. Man gjorde på detta sätt en enkel marknadsundersökning inför kommande "uppgradering" av cafévagnarna inrikes. Till sist, prioboardingen fungerade! Gate-agenten upplyste innan boarding vad som gällde och dessutom kontrollerade han att anvisningarna följdes. Vändkorsen var inte öppna under prio-boarding bara för att han skulle ha kontroll.
Bra jobbat, SAS!

Här är en bild på trekantsmackorna.
aab2a30502eed8a4d76868d6a33b46aa.jpg

2h 20min till LHR idag med riktig trevlig personal ombord. En kille med skånsk dialekt körde snacket i mikrofonen. :)

Duk på bordet. Varm handduk. God frukost med många koppar kaffe.

Skulle precis till att såga nämnda trekantsmackor. Oätliga. Tur att vi alla är olika.
Tyvärr tog jag ingen bild på mackorna i T4 men de skiljer sig markant från dina. Utseendet får ju inte snålvattnet att rinna till precis.... :D
De var mer i närheten av de mackor som serveras intra-EU och i begynnelsen på SAS Inrikes cafévagnar, dessbättre mindre sladdriga

Tyvärr tog jag ingen bild på mackorna i T4 men de skiljer sig markant från dina. Utseendet får ju inte snålvattnet att rinna till precis.... :D
De var mer i närheten av de mackor som serveras intra-EU och i begynnelsen på SAS Inrikes cafévagnar, dessbättre mindre sladdriga
Puh, låter lovande. Skicka över några till T5, jag svälter ihjäl.

Toppen