Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Jag kanske missförstå dig men menar du att SAS gör en marknadsundersökning om vilka typ av macka de ska återinföra inrikes? (väntar förväntansfull på ditt svar)
Citerar du mig? Vet inget om någon marknadsundersökning. Vore dock inte dumt alls, aldrig fel att lyssna på kunder.

Idag upptäckte jag tre framsteg av SAS. Loungen T4 serverar numera fräscha "trekantsmackor". Kunde snabbt mätta magen innan boarding. Vid gate fanns en ur SAS Ground Handling som bjöd på den länge saknade klämman. Man gjorde på detta sätt en enkel marknadsundersökning inför kommande "uppgradering" av cafévagnarna inrikes. Till sist, prioboardingen fungerade! Gate-agenten upplyste innan boarding vad som gällde och dessutom kontrollerade han att anvisningarna följdes. Vändkorsen var inte öppna under prio-boarding bara för att han skulle ha kontroll.
Bra jobbat, SAS!

Citerar du mig? Vet inget om någon marknadsundersökning. Vore dock inte dumt alls, aldrig fel att lyssna på kunder.

@Nystrom sa nåt om en sådan undersökning!

SK198 mellan Kalmar och Arlanda i fredags 4/12 landade till slut på Arlanda cirka 4 timmar för sent på grund av en rad olika anledningar. Den mest intressanta delen (tro mig, det finns massa komiska delar i denna försening) var det faktum att SAS i Kalmar inte hade tillräckligt koll på vilka passagerare man boardat och inte samt vilket bagage som tillhörde vem. Detta kaos slutade med att allt bagage lastades ur och att alla passagerare (på en flygning som redan var tre timmar sen) med incheckat bagage fick gå ut på plattan (klockan 23.00 fredag kväll) och identifiera sitt eget bagage.

I söndags kväll skickade jag därför ett mail till SAS där jag krävde ersättning enligt EU261/2004. Vid första anblicken känns ju detta som en regelrätt EU261/2004-utbetalning men då ska man komma ihåg att stormen Helga lamslog Sverige just under fredagskvällen. Jag var med andra ord mer eller mindre övertygad om att man skulle hävda extraordinära omständigheter och på så sätt slippa att betala ut pengarna.

Idag på eftermiddagen fick jag ett mail från SAS där man beklagade förseningen och berättade att man överfört 500 (250 x 2) EUR till mitt konto. Endast 4 dagars handläggningstid och sedan utbetalning utan att bråka trots stormen Helga. Vi reste dessutom på billiga ungdomsbiljetter så gick drygt 3000:- i plus bara på resan. Tack SAS - det här gjorde ni bra!

Värt att notera är att jag endast är EBB men guldmedlem i Star Alliance genom Aegean Airlines.

Hyggligt av bonusplatser som släppts till LAX. Dessutom en vass och trevlig kundservice i Tallinn som bokade om problemfritt på 2 minuter med glimten i ögat!

Dagens resa med SK010 till Luleå blev ett bra exempel på recognition. Pursern hälsade alla välkomna ombord och särskilt vår Pandion (jag), SAS Diamond och SAS Gold. Naturligtvis var även alla andra ombord välkomna. Vid serveringen så "tilldelades" jag som extra tilltugg till kaffet två pepparkakor som tack för min lojalitet. Bra jobbat! Det är dom små detaljerna som gör det!

Vet inte riktigt var jag skall lägga detta. Köpte biljetter tor till Palma för resa i april för två personer. På SAS betalade jag 1501 totalt för deras billigaste biljett. Utan bagage men som två ebg får vi väl fyra bagage ändå. Norwegian skall ha 6796 för en liknande resa. Så tack SAS, det gjorde ni bra!

Vet inte riktigt var jag skall lägga detta. Köpte biljetter tor till Palma för resa i april för två personer. På SAS betalade jag 1501 totalt för deras billigaste biljett. Utan bagage men som två ebg får vi väl fyra bagage ändå. Norwegian skall ha 6796 för en liknande resa. Så tack SAS, det gjorde ni bra!

Bra pris! Yes som EBG får du ha 2 incheckade väskor med GO Light. Frun och dottern flög ner i torsdags. De checkade in 5 väskor och fick höra att det endast ingick 2 pp som EBG, men SAS lät 5 väskor åka med gratis. Tack SAS!

Bra pris! Yes som EBG får du ha 2 incheckade väskor med GO Light. Frun och dottern flög ner i torsdags. De checkade in 5 väskor och fick höra att det endast ingick 2 pp som EBG, men SAS lät 5 väskor åka med gratis. Tack SAS!
Ja, 750 pp är riktigt bra tycker jag. Enda nackdelen är avfärd kl 0615. Samma sak med Norwegian dock.

Toppen