Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

På Sk1419 till cph i måndags. Ett Fullt plan ropade CC ut flera ggr. Det var 11 rader plus. Satt längst fram på rad 2, kollade runt och på ALLA rader i plus var mittsätet blockat. Helt otroligt, aldrig vart med om det förut! Bra jobbat.
Sitter på 1423 nu. Boarding pågår. Sätet bredvid mig är tomt men planet ska vara i princip fullt enligt utrop. Håller tummarna.

Otroligt bra service idag - frågade om uppgradering vad bagdrop. Blev bemött av en fantastiskt glad kvinna. För att inte behöva böka ut på F-piren och sen ev tillbaka till loungen så ringde hon upp till sin kollega vid servicedesk och ordnade en plats till mig på en gång! Fick nytt boardingpass och kunde glatt strosa upp till loungen. Snyggt!

Imponerad av CC:s på fredagens SK2153 mellan Arlanda och Göteborg. Trevlig och lättsam attityd med en erkännande av statuspax. Det är i alla fall vad jag tror då frukostserveringen inte började med rad 1 utan purser gick fram och tillbaka med lådor och korg till olika pax i Plus.

• Gilla
Reactions: bnr
Hade en textbookflight ARN-FRA den 20 november i plus där allt i plus var enligt senaste direktiven samt att Go resenärer inte fick utnyttja främre toalett.
Purser Charlotte Nylund och CC Lovisa var klockrena i balansen professionell och personlig. Om det namnet ringer en klocka så var det hon som coachade Jacob på hans prao.
Lite namndroppande och positiv feedback försämrade knappast service och hjärlighet i kabinen!

Bokade två awardresor i torsdags och upptäckte i fredags kväll att ett namn var felstavat på en av bokningarna. Agenten måste ha knappat fel på V och B på tangentbordet. Det roliga i sammanhanget får ändå ses som att min ena dotter nu fått ett nytt smeknamn :) Nåväl, ringde Tallinn direkt i lördags morse och ny bokning var tvunget att göras och då kom aldrig sista segmentet på hemresan (ZRH-ARN) tillbaka och blev bokningsbara. Uppmaningen från agenten var, håll koll på om platserna öppnas upp igen och ring tillbaka när eller om platserna dyker upp igen. Jag var inställd på att kontakta Diamantsupporten och be de öppna platserna igen.

Jag såg sedan tidigt imorse via United Award Search att platserna åter var bokningsbara men innan jag hann ringa Tallinn så ringde dom mig! 09:22 idag fick jag ett samtal om att platserna nu var bokningsbara igen och att de hade lagt in de på min bokning utan tilläggskostnader! Helt fantastiskt bra och ingenting jag ens kunnat drömma om! Mycket bra SAS!

Enormt trevlig crew på SK 1724 idag CPH-HEL. De hade total koll på Diamond, både vid servering och senare kom purser och hälsade och fråga om jag ville ha något mer att dricka, när jag gick av planet tackade pursern med förnamn, att de sen även bjöd på en julsång i samband med landning och roliga skämt av pursern om att sitta kvar gjorde det inte sämre. Sen funkade prioboarding på CPH med.... mycket bra flight, tänk vad lite kan göra sån stor skillnad.

Jag hade också ett litet sångnummer ifrån besättningen idag på SK2549, otroligt vad en sån liten grej kan liva upp otroligt mycket. Det som var synd var att operations hade klantat till pappersarbetet efter byte av flygplanstyp, vilket ledde till cirka 30 minuter försening ifrån Arlanda när man behövde tanka mera bränsle och flytta om passagerare för att få till CG.

Dessutom vart jag impad häromveckan när jag fick jogga emellan terminalerna på Arlanda för att precis hinna med mitt byte, därmed förväntade jag mig ingen väska på Landvetter. Döm om min förvåning när mitt bagage dök upp som ett av dom första (priotaggade) på bandet. Snyggt!

Toppen