Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Kraftiga vindar i Chicago i onsdags den 18:e gjorde bl a att jag missade min ursprungsbokning LAX - ORD - ARN och blev ombokad till LAX - ORD - CPH - ARN istället.
Jag hade dock väldigt knappt med tid för att hinna ansluta till SK944, det var många som sprang till gaten.
Kapten kom ut i jetbryggan och mötte upp oss som var sent ankommande med lugnande kommentarer som t ex "jag har inte startat motorerna än". Väl ombord möttes jag av en flygvärdinna som gav mig ett glas vatten i gallay:et.
Trevlig gest av personalen!
Att bagaget blev kvar i ORD och att jag fick byta mitt plussäte i nya A330E till ett i den gamla LAN-kärran är en annan historia. :)

Kom med flyget igår till CPH från ARN lite över 9 på kvällen. Såg att jag troligtvis kunde att missa tåget till Malmö samtidigt som jag skulle gå ner till ankomsthallen. Jag såg loungen och kom på att man kunde utnyttja "arrival-lounge" vilket jag inte tidigare gjort.
Detta var helt perfekt en snabbtoa, lite mat och singelmalt innan man tog tåget hem......:cool::)
En mycket bra perk för EBP/EBD:)

Ni som hänger här på BC har säkert inte missat tråden om SAS första uppgraderade A340. Jag har skrivit en del där om mina förhoppningar att få resa med den under min senaste Kinaresa. Jag lyckades så klart missa den både på ut- och hemresan.

Men det jag egentligen ville få sagt, eftersom jag skriver i den här tråden, är att SAS personal verkligen överträffade sig själva igår när jag reste hem från Beijing med SK996 (LN-RKG). De hade uppmärksammat att jag var Diamond och jag behandlades faktiskt så väl att jag kände mig som en kung. Det var nästan så att de kastade allt drickbart de hade över mig. Jag tackade ”Nej”, så klart. :)

Jag bjöds dessutom på nötter och torkad frukt. Troligtvis utanför det gängse protokollet och säkert inget att alltid räkna med, men himla trevligt för mig den här gången. :)

Att jag dessutom hade två säten för mig själv önskar jag att det också berodde på mitt diamantkort, men det är svårt att säga eftersom det generellt var ganska mycket luft i GO-kabinen idag. Slutsatsen är dock att jag reste ganska bekvämt, vilket lindrade smärtan av att ännu inte lyckats få resa med ny kabin.

Kom med flyget igår till CPH från ARN lite över 9 på kvällen. Såg att jag troligtvis kunde att missa tåget till Malmö samtidigt som jag skulle gå ner till ankomsthallen. Jag såg loungen och kom på att man kunde utnyttja "arrival-lounge" vilket jag inte tidigare gjort.
Detta var helt perfekt en snabbtoa, lite mat och singelmalt innan man tog tåget hem......:cool::)
En mycket bra perk för EBP/EBD:)
Tak for dette. Jeg har vist misset noget her. Har du flere detaljer om vilkår for at komme ind i loungen? Skal du efter immigration igennem security igen eller forbliver du i transit?

Tak for dette. Jeg har vist misset noget her. Har du flere detaljer om vilkår for at komme ind i loungen? Skal du efter immigration igennem security igen eller forbliver du i transit?
Som EBD/EBP har du arrival lounge vid ankomst med SAS-flyg (EBG har samma vid ankomst SAS longhaul) till SAS egna lounger.

Du stannar helt enkelt airside. Vid CPH går du ju rätt in i loungen istället för till baggage claim efter att ha kommit från non-Schengen gates.

Bonusresa med SAS/AC. Pga väder missade jag anslutande flyg på LHR(ARN-LHR-YYZ). Fick då välja på att vänta i ett dygn(för att få resa i Business med B787) eller åka eco med senare kärra samma dag, det blev eco med B767. Efter hemkomst kontaktade jag SAS och begärde tillbaka 40'EBP(av 110') som kompensation. 3 dagar senare fick jag ett mail med ursäkt och 40'EBP in på kontot. Snyggt skött SAS.

Flög SK945 i lördags och SK946 i söndags. Samma crew åt båda hållen

Det är crew som denna som påminner mig varför jag gillar SAS. De tog sig tid att prata med gästerna och var konstant glada. Jag glömmer då lätt irritationen om prioboarding (är inte resenärerna som är det stora problemet?) och annat. I luften levererar de oftast.

Bra jobbat!

Jag var tyvärr tvungen att ringa till Tallinn och avboka en bonusresa. En standardsak för dem givetvis, men jag tycker att jag fick kanonservice för detta med grundlig genomgång om giltigheten för de återförda poängen och AmEx-vouchern. Poängen var dessutom på kontot på nolltid.

Toppen