Senaste nytt

SAS lanserar nya långlinjer - från Skandinavien till Los Angeles och Miami

toer00

Medlem
Detta borde sänka priset i C/F med Lufthansa till dessa destinationer, för att Lufthansa inte ska tappa alla resenärer från Skandinavien till SAS eller Norwegian?

Dock så har LH/LX/UA oftast bättre priser än SK, framförallt under sommar, jul och vårens helger. P klass med LH/LX/UA för ca 17 tkr till LAX/SFO och ca 14 tkr till MIA. SAS har väl legat på ca 21-22 till SFO i Z klass, så vi får hoppas att de inför en prissättning som ligger i paritet till övriga *A bolag? o_O
 
Dock så har LH/LX/UA oftast bättre priser än SK, framförallt under sommar, jul och vårens helger. P klass med LH/LX/UA för ca 17 tkr till LAX/SFO och ca 14 tkr till MIA. SAS har väl legat på ca 21-22 till SFO i Z klass, så vi får hoppas att de inför en prissättning som ligger i paritet till övriga *A bolag? o_O
Prissättning är inte SAS starka sida. Om dom kommer lansera LAX för 5499 kr från mars 2016 imorgon så konkurrerar dom med Swiss/Lufthansa/Air Canada som har priser på 3500-4000 kr med ett byte. Så vi får väl se vad en direktlinje har för dragningskraft.
 

flum

Medlem
Prissättning är inte SAS starka sida. Om dom kommer lansera LAX för 5499 kr från mars 2016 imorgon så konkurrerar dom med Swiss/Lufthansa/Air Canada som har priser på 3500-4000 kr med ett byte. Så vi får väl se vad en direktlinje har för dragningskraft.
Situationen lär väl vara snarlik den till San Francisco och där har väl SAS riktigt bra beläggning som jag har förstått det.
 

toer00

Medlem
Man flyger aldrig via Istanbul, helt fel håll! ;)
Varför inte via IST, måpnga sköna EB poäng och komfortabelt flyg till bra pris
De två sista jag pratade med har årsinkomster runt 2 MSEK uppskattar jag... Men, det passar med min bild att 99% ser på flyget som transportsträcka:
Inga problem med lyxig hotell
Fet hyrbil

Det är ju motsatsen av BC.se.. Vi flyger First men bor på Novotel, Hilton Garden Inn, Best Western, Four Points och Courtyard by Marriott ;)

"Each to his own"... Inget rätt eller fel...

Nja eller hellre både och, flyga i F/C (vägra Y på långdistans! ;)) OCH på bo 4-5 stjärniga (typ Mandarin Oriental, Ritz Carlton, Peninsula, Shangri-La m.fl.). Med lite palnering och letande så får man i hop ekonomin på detta också... :)
 

Magnus_K

Medlem
Situationen lär väl vara snarlik den till San Francisco och där har väl SAS riktigt bra beläggning som jag har förstått det.
SF är väl mer busienss orienterat är LA?
Alltså inte mer business class resenärer utan mer företag som flyger dit?
Kan ha fel men den känslan jag har.
 
Toppen