Senaste nytt

SAS lanserar nya långlinjer - från Skandinavien till Los Angeles och Miami

Jag har bara en följdfråga till; kommer man att få smoothies ombord? :D
OM du flyger UA i C på PS linjerna (LAX/SFO - NYC) så får du detta.. :)

IMG_9032.JPG

IMG_9035.JPG

Prissättning är inte SAS starka sida. Om dom kommer lansera LAX för 5499 kr från mars 2016 imorgon så konkurrerar dom med Swiss/Lufthansa/Air Canada som har priser på 3500-4000 kr med ett byte. Så vi får väl se vad en direktlinje har för dragningskraft.

Mer intressant vilka C priser dom kommer ut med och om de får till bra genomgående priser med AA/UA till HNL också ca 20 tkr får man med AA,

SF är väl mer busienss orienterat är LA?
Alltså inte mer business class resenärer utan mer företag som flyger dit?
Kan ha fel men den känslan jag har.
mmm, kan vara så men inte helt säkert. Då LAX ligger söder om LA tror jag upptagningsområdet inkluderar San Diego. Sedan ska vi nog inte glömma den svenska spelindustrin som säkert har ganska mycket business i LA.

Det är väl ändå inte charterflygningar till MIA, även om andelen turister på denna linje kanske blir något högre än till SFO och LAX. Det är ingen skillnad på denna flygning eller andra till USA med SAS. Jag har många kollegor som reser på tjänsteresor dit, vilket jag själv gjort massor av gånger. Hade gärna sett att flygningen utgått från ARN.

Exakt!
Jag tycker INTE att det är charterflygningar utan ser både LAX och MIA som intressanta destinationer.
Mitt inlägg var en reaktion på ett annat inlägg där skribenten gratulerade Oslo och Stockholm men beklagade att Köpenhamn endast fått tre charterflygningar.
Det framgick då inte varför Oslo var att gratulera medan Köpenhamn fick nåt som man "lika gärna kunde vara utan", när de i själva verket fått i princip samma tilldelning.

Prissättning är inte SAS starka sida. Om dom kommer lansera LAX för 5499 kr från mars 2016 imorgon så konkurrerar dom med Swiss/Lufthansa/Air Canada som har priser på 3500-4000 kr med ett byte. Så vi får väl se vad en direktlinje har för dragningskraft.

Air Canada och ett byte? Nej det går inte. Det blir AC Rouge för dig;).

Sen vill väl de flesta undvika 3,5h i Zürich. Men jag blir sugen på att testa loungen iofs.

Men 25% :eek:EB? Helst inte

Jag tror det blir bra detta.

mmm, kan vara så men inte helt säkert. Då LAX ligger söder om LA tror jag upptagningsområdet inkluderar San Diego. Sedan ska vi nog inte glömma den svenska spelindustrin som säkert har ganska mycket business i LA.
Köper jag.
Men ganska små mängder rent antal anställda dock..

14-21 mars Stockholm Los-Angeles

Lufthansa 5524 kr
Swiss 5565 kr

KLM 29 timmar totalt restid för 3413 kr via Amsterdam

3500 kr med American Airlines och British Airways med 11 timmar stopp i London och ett byte. 2 byten på hem vägen. Restid på 40 timmar totalt.

Air Canadas hemsida fungerade inte.

Jag tror SAS kommer stå sig bra om man har ett pris på 5499 kr.

Toppen