Senaste nytt

SAS lanserar nya långlinjer - från Skandinavien till Los Angeles och Miami

Magnus_K

Medlem
OT:

Personligen har jag valt ett liv med en mindre bostadsrätt, ingen bil, samt vara egen för att vara rätt "fri" och kunna optimera mitt liv som det passar mig.. Det har andra
Exakt detta jag menar.
Dina personliga val är mer i min stil.

Nu ska jag inte dra mer OT saker här
 

Johan Hbg

Medlem
En hel del OT men alltid kul att läsa. Själv är jag nöjd om det finns sängar till barnen på samma rum.

Jag tror vi inte skall underskatta effekten av direktflyg, jag tror den är ganska stor faktiskt.
Tror även att Miami kommer bli bra, en hel del bytesmöjligheter söderut, med AA i en del fall
fall, men det spelar väl mindre roll för de flesta.

Dock är det intressant att se hur denna linje skall hålla sig mot DY. Som nämndes ovan så är det sjukt många som stirrar sig blinda på annonspriset. "Åhhh 1699 sek enkel till New York, iofs inte på de dagar jag vill åka, och på dåliga tider, och utan mat och bagage, men åh vad bra deal." Tyvärr är många av mina vänner och kollegor sådana.
 

Alf

Medlem
Ja och Oslo får 4 charterflygningar i veckan eller? Varför är det dejligt om inte 3 i veckan är det?
Se detta positivt nu att SAS satsar offensivt.

Det är väl ändå inte charterflygningar till MIA, även om andelen turister på denna linje kanske blir något högre än till SFO och LAX. Det är ingen skillnad på denna flygning eller andra till USA med SAS. Jag har många kollegor som reser på tjänsteresor dit, vilket jag själv gjort massor av gånger. Hade gärna sett att flygningen utgått från ARN.
 

thsred

Medlem
Jag har bara en följdfråga till; kommer man att få smoothies ombord? :D

Nej för om en linje går varannan dag från en hub och varannan dag från en annan så lastas inte smoothies, det står på baksidan av SAS menykort. Däremot så kan man få en liten chokladbit om man sitter längst högra mittgången och ett wasaknäcke om man sitter längst vänstra (sett om man står med ryggen mot flightdeck). Det har att göra med hur trollysarna är lastade... ;)
 
Toppen