Senaste nytt

SAS lanserar nya långlinjer - från Skandinavien till Los Angeles och Miami

toer00

Medlem
14-21 mars Stockholm Los-Angeles

Lufthansa 5524 kr
Swiss 5565 kr

KLM 29 timmar totalt restid för 3413 kr via Amsterdam

3500 kr med American Airlines och British Airways med 11 timmar stopp i London och ett byte. 2 byten på hem vägen. Restid på 40 timmar totalt.

Air Canadas hemsida fungerade inte.

Jag tror SAS kommer stå sig bra om man har ett pris på 5499 kr.

Y priser inte C ... ;)
 

Fredrik

Medlem
Cool! Findes der også passagerer som er klar til at betale? Når man kigger på prisbilledet er det ikke indtrykket man får...

Är det pga höga biljettpriser Ryanair går så bra?

Ryanair och Norwegian visar att framtiden, sen drygt ett decennium ungefär, handlar om point-to-point och unbundling. Jag är tveksam till underlaget för ARN-LAX men tror inte heller på CPH-LAX. Vidare kan jag personligen, som du, båda ha och mista MIA men om andra gillar den destinationen har jag inga invändningar att SAS satsar.
 

toer00

Medlem
14-21 mars Stockholm Los-Angeles

Lufthansa 5524 kr
Swiss 5565 kr

KLM 29 timmar totalt restid för 3413 kr via Amsterdam

3500 kr med American Airlines och British Airways med 11 timmar stopp i London och ett byte. 2 byten på hem vägen. Restid på 40 timmar totalt.

Air Canadas hemsida fungerade inte.

Jag tror SAS kommer stå sig bra om man har ett pris på 5499 kr.

I C-klass ! Go for IT intro pris!! :D
 

Bryant

Medlem
Runt 4 timmar kortare restid och utan byte. Det finns nog många som skulle betala en del extra för det.

Där är DY ett bra exempel. Rätt många väljer ett dyrare direktflyg än ett billigare med byte i Europa. Lägg sedan till Eurobonus på detta och de fördelar som man faktiskt har som EBS när man flyger med SAS (Ett extra bagage, lounge under semesterperioder och hyfsad poängintjäning).

Detta kan funka hos den stora massan.
 

johhenrik

Medlem
mmm, kan vara så men inte helt säkert. Då LAX ligger söder om LA tror jag upptagningsområdet inkluderar San Diego. Sedan ska vi nog inte glömma den svenska spelindustrin som säkert har ganska mycket business i LA.
jag känner en del i spelindustrin på EA och DICE bl a. Ingen där får flyga Business eller ens Prem Eco, trots höga positioner, så jag tror inte det genererar jättemycket trafik inte. Sen är det överlag ganska lite resor.
 
14-21 mars Stockholm Los-Angeles

Lufthansa 5524 kr
Swiss 5565 kr

KLM 29 timmar totalt restid för 3413 kr via Amsterdam

3500 kr med American Airlines och British Airways med 11 timmar stopp i London och ett byte. 2 byten på hem vägen. Restid på 40 timmar totalt.

Air Canadas hemsida fungerade inte.

Jag tror SAS kommer stå sig bra om man har ett pris på 5499 kr.
Finns olika bra alternativ, men vi ska inte träta om datum och priser. Jag vill bara säga att det blir tuff konkurrens för SAS på linjen. Dom kan inte dra iväg över 6000 kr, så som dom gör ibland, för då hamnar dom långt ner i sökträffarna på prisjämförelsesiterna.

Blir spännande imorn att se vad det blir för pris i C-klass!
 
Toppen