Senaste nytt

SAS lanserar nya långlinjer - från Skandinavien till Los Angeles och Miami

jag tror på att resor från MIA blir med @agehall favorit.. Code Share ;) gärna med nya partners som inte är med i EuroBonus..

Finns redan ett interline samarbete mellan SAS och AA, så det finns möjligheter där..

Men alla skämt åt sidan..MIA överraskade mig, men med det sagt så verkar Lufthansa fylla en A380 till randen. Svårt att hitta bonusplatser både i C och F. Swiss har en A330-300 som verkar gå bra, och en extra avgång på vintern. Kanske mycket kapitalstärka turister som lägger pengar på flyget..Skulle inte Austrian också flyga dit?
Lufthansa/Air Canada/United tar 5-6000 kr t&r Miami i ekonomi från Köpenhamn, så där konkurrensen stenhård för dyra SAS. Vill till att dom får ihop bra sammarbeten med kryssningsarrangörer.

Dör Stavanger-Houston när Miami öppnar?

Lufthansa/Air Canada/United tar 5-6000 kr t&r Miami i ekonomi från Köpenhamn, så där konkurrensen stenhård för dyra SAS. Vill till att dom får ihop bra sammarbeten med kryssningsarrangörer.

Dör Stavanger-Houston när Miami öppnar?

Har svårt att se att SAS är "dyrare" med alla de 3000kr kampanjer som har varit ;)

Underskatta inte det som Herr Gustavsson kallar för "direktflygseffekten".. Jag har ett antal personer i mitt umgänge som flyger Norwegian till FLL inte för att det är billigt, men för att det är direkt.

SVG-IAH och CPH/OSL-MIA är som att jämföra äpplen och päron. Målgrupperna är helt olika. "Oljelinjen" är en helt speciell marknad som tyvärr kommer drabbas av makroeffekter helt utan för SAS kontroll. SAS inser att MIA är en stor turistdestination, men tror att cargo och affärsresenärer kan generera tillräckligt mycket yield för att skapa lönsamhet.

Trevligt med LAX, men även jag är mycket förvånad över Miami.
Hur ska de fylla planen på sommaren kan ju undra, men SAS vet mer än mig utgår jag ifrån.
Dessutom är Florida ganska enkelt att flyga till från EWR med United, men men.

En tanke är kanske för att United slutar flyga från Stockholm kom jag på nu.

Underskatta inte det som Herr Gustavsson kallar för "direktflygseffekten".. Jag har ett antal personer i mitt umgänge som flyger Norwegian till FLL inte för att det är billigt, men för att det är direkt.
Ja, det är helt otroligt. Jag pratade med en vän häromdan, som betalade 28.000kr för 2pers OSL-LAX-OSL med Norwegian. För de ville inte byta flyg. Jag blev alldeles tårögd av sorg och sa att jag ska boka deras biljetter fr o m nu. Om de är ok att betala 14k per person för att sitta på rad 1 på Norwegian kan de allt betala ett par kronor till och flyga ordentligt. :)

Ja, det är helt otroligt. Jag pratade med en vän häromdan, som betalade 28.000kr för 2pers OSL-LAX-OSL med Norwegian. För de ville inte byta flyg. Jag blev alldeles tårögd av sorg och sa att jag ska boka deras biljetter fr o m nu. Om de är ok att betala 14k per person för att sitta på rad 1 på Norwegian kan de allt betala ett par kronor till och flyga ordentligt. :)
För samma pris hade de ju kunnat flyga BA till Los Angeles.

Men vissa SAS C priser är helt uppåt väggarna...
Ska man betala 30K+ SEK tycker jag personligen att det finns bättre alternativ, exempelvis flyga C eller F med andra alternativ.

De två sista jag pratade med har årsinkomster runt 2 MSEK uppskattar jag... Men, det passar med min bild att 99% ser på flyget som transportsträcka:
Inga problem med lyxig hotell
Fet hyrbil

Det är ju motsatsen av BC.se.. Vi flyger First men bor på Novotel, Hilton Garden Inn, Best Western, Four Points och Courtyard by Marriott ;)

"Each to his own"... Inget rätt eller fel...

Toppen