Senaste nytt

SAS lanserar nya långlinjer - från Skandinavien till Los Angeles och Miami

Kul med ARN-LAX. Jag kan dock konstatera att det fattas en eller flera pusselbitar. Flyget hinner inte tillbaka inom 24 timmar. Hur skall SAS hantera det? Spännande

Det är väl bara en tidsfråga innan SAS går ut med tidtabellsändring på Stockholm - New York. förslagsvis en senareläggning av utresan med två timmar och med bibehållen returresa. Då fungerar slingning mellan Los Angeles- och New Yorkrutten. Man gör en Chicago med andra ord!

Det är väl bara en tidsfråga innan SAS går ut med tidtabellsändring på Stockholm - New York. förslagsvis en senareläggning av utresan med två timmar och med bibehållen returresa. Då fungerar slingning mellan Los Angeles- och New Yorkrutten. Man gör en Chicago med andra ord!
Låter ju inte helt omöjligt. Bra tanke där KalleSus

Kollade lite på möjlighererna att flyga vidare från Florida till mitt kära Latinamerika med andra *A-bolag, som SAS skriver. Svårt. Oftast byte i Houston. Varför satsar man inte på en stor linje till Houston från Köpenhamn när man redan har byggt upp en liten bas i Houston?

Är livrädd för att resa till Sydamerika, men ditt intresse har fått mig nyfiken !
Kollat nu i två dagar och inser att Uruguay skulle jag kunna tänka mig att besöka !

Har du varit där ?
Kanske kan bli verklighet om SAS flyger till Miami ? kan man flyga från Miami till Uruguay ?

Om SAS har planer på att erbjuda smidiga anslutningar till sydamerika/karibien (både passagerare och cargo) så kan Miami fungera. Annors vet jag inte... Räcker skandinaviska underlaget enbart till Miami (har svårt att se att t.ex. en fransman skulle flyga via skandinavien till Miami. Los Angeles vet jag inget om, det enda jag undrar är hur både San Francisco och Los Angeles kan ha tillräckligt med passagerare och cargo.

Om ni tillåter lite spekulation så är det intressant att Finnair siktar mest österut, SAS mest västerut. Någon skulle kanske påstå att ett samarbete kunde löna sig? Men då skulle det ju vara fyra hubbar...

Jag önskar SAS lycka till, men dessa destinationer är inte något jag kommer att utnyttja så som planerna nu ser ut.
Tycker att det är mer intressant med Los Angeles och avgång 09:50 från Arlanda. Ska pre-clearance till på det blir det tufft med transferpax. Det, om något, känns som en rutt som kräver underlag i Sverige. Köpenhamn-Miami 09:30 är också riktigt tidigt men det finns ju alltjämt ganska många tidigt inkommande kärror inkl. the usual suspects från Polen, Litaunen, Norge, Tyskland, Sverige och Danmark som möjliggör detta.

Är livrädd för att resa till Sydamerika, men ditt intresse har fått mig nyfiken !
Kollat nu i två dagar och inser att Uruguay skulle jag kunna tänka mig att besöka !

Har du varit där ?
Kanske kan bli verklighet om SAS flyger till Miami ? kan man flyga från Miami till Uruguay ?
Kul! Flyg till Buenos Aires är billigare dock. Leta upp den nystarade Argentina-tråden så snackar vi där :)

Nu är vi OT...

Det jag ville säga är att om man ska flyga vidare till Karibien från Miami, som SAS skriver i pressmeddelandet, så får man antingen byta allians eller flygplats.
Sas har ju otrevligt många samarbeten med American dock. Redan nu verkar ju sas.se föredra att sälja connection med American snarare än United till rätt många ställen.

Mången omedveten ebg har blivit stående utan både lounge och poäng...

jag tror på att resor från MIA blir med @agehall favorit.. Code Share ;) gärna med nya partners som inte är med i EuroBonus..

Finns redan ett interline samarbete mellan SAS och AA, så det finns möjligheter där..

Men alla skämt åt sidan..MIA överraskade mig, men med det sagt så verkar Lufthansa fylla en A380 till randen. Svårt att hitta bonusplatser både i C och F. Swiss har en A330-300 som verkar gå bra, och en extra avgång på vintern. Kanske mycket kapitalstärka turister som lägger pengar på flyget..Skulle inte Austrian också flyga dit?

Toppen