Senaste nytt

Tjänstebilstråden

Då har jag hämtat ut nya tjänstesläden:

En XC60 D4 Business Summum
Teknikpaket
Klimatpaket
Lastpaket
El-fällbara nackstöd
El. barnsäkerhetslås
Delbart drag och lite övriga bra lastgadjets...

Var ett tag sen jag körde diesel, så nu lär man väl få vänja sig vid att glömma koden till tankkortet (om den nu är så snål som utlovat)

Svart bil med beige skinnklädsel är snyggt, i alla fall just nu... :)

Jag gillar verkligen utseendet på 3 GT och tycker det på pappret verkar vara en grym modell. En kompis har faktiskt just beställt en. Men efter att ha läst lite recensioner (inte kört själv än) så blir jag lite tveksam. Många verkar tycka att den liksom hamnar mellan 3 Touring och 5 Touring, både i utrymme och pris, utan att egentligen vara bättre än någon av dem. En del har anmärkt på att markfrigången har förstört vägegenskaperna. Top Gear rekommenderade exempelvis på sin hemsida att man skulle titta på någon av kombimodellerna istället.

Nu har jag inte testkört ännu. Men utrymmesmässigt (med litet undantag bagaget) så spöar 3 GT min 5 Touring. Och jag utgår från att den inte blir lika svajig som min 5:a på alla små roliga vägar.
Ser fram mot vinterns testkörning

Då har jag hämtat ut nya tjänstesläden:

En XC60 D4 Business Summum
Teknikpaket
Klimatpaket
Lastpaket
El-fällbara nackstöd
El. barnsäkerhetslås
Delbart drag och lite övriga bra lastgadjets...

Var ett tag sen jag körde diesel, så nu lär man väl få vänja sig vid att glömma koden till tankkortet (om den nu är så snål som utlovat)

Svart bil med beige skinnklädsel är snyggt, i alla fall just nu... :)

Passa dig för mörka/blåa jackor bara. Hade en V70 med beige skinn nyligen och den var extremt känslig för torrfällning. Audin jag hade tidigare blev inte alls lika färgad av kläderna. Gick på svart skinn i bilen efter Volvon.

Hej!

Det är ju många som pratar om TCO etc här. Men ska vi inte vara ärliga och erkänna att bil köper de flesta av oss med hjärtat och inte med hjärnan. :p

Dock finns ju vissa minikrav - och därför kör jag Mercedes E250 CDI 4-matic. Flest lådliter i bagaget av alla kombis på marknaden - samt premium på samma gång. I en 5-serie eller A6a med deras sluttande bakrutor går helt enkelt inte barnvagnar etc in.

mvh

Nu har jag inte testkört ännu. Men utrymmesmässigt (med litet undantag bagaget) så spöar 3 GT min 5 Touring. Och jag utgår från att den inte blir lika svajig som min 5:a på alla små roliga vägar.
Ser fram mot vinterns testkörning

Kan det verkligen stämma? 5 Touring är längre än 3 GT och har också längre axelavstånd. De kanske gjort av allt det extrautrymmet på bagaget, förstås, men det känns lite osannolikt. Och 3 GT borde straffas på de små roliga vägarna av att den är så hög - den är ju mellan en 5-serie och en X1:a i markfrigång. Klart, vikten är bra mycket närmare än vanlig 3:a än en 5:a, vilket säkert hjälper till.

Jag har som sagt inget att gå på annat än vad jag läst och hört, eftersom jag inte har kört den. Posta gärna dina upplevelser här när du fått till en provkörning!

Borde få min V60 D3 Business Momentum nästa vecka. Jag satsade dock på all-black - svart lack och mörk inredning inkl mörkt innertak. :)

Hämtade ut min XC70 D4 Business Summum och lite annat smått och gott för ett par veckor sen. Gillar den! Jag är dessutom ganska impad av Volvo on Call....

Hämtade ut min XC70 D4 Business Summum och lite annat smått och gott för ett par veckor sen. Gillar den! Jag är dessutom ganska impad av Volvo on Call....

Volvo On Call är riktigt nice, och jag förstår inte att inte tyskarna skaffat nåt liknande än. Särskilt trevligt om man har parkeringsvärmare! Har du Sensus Connected Touch med onlinefunktionerna också?

Yes, så är det. Det är blåjeansförbud i min bil... ;)

Jag hade beigefärgat läder i min förrförra bil, och det tog lätt färg av jeans och smuts. Min lösning på det var att ha leather wipes i bilen och torka av framförallt förarsätet varje gång jag tankade. Nu var det en gasbil, så dels behövde jag tanka ofta och dels tog det en rätt bra stund att tanka, men det fungerade i alla fall jättebra och sätena höll sig fina :)

Toppen