På min frus företag är gränsen satt till 7.5 basbelopp. Hon kör inte så mycket i tjänsten så hon/vi letade efter en rymlig familjebil som ersättare till den äldre Land Cruisern vi hade. Valet föll på en Kia Sorento 2.2D med AWD, automat & komfortpaket som hämtades ut vid midsommar. Efter att ha kört 400 mil under sommaren är vi fortfarande mycket nöjda.
Nu börjar jag fundera på vad jag ska välja (eget AB)...
Eftersom vi har Kian behöver jag ingen stort bagage/kombi, men jag gillar rymd (är 190 cm). Hur funkar det med 3-serien? Å andra sidan kan jag vissa dagar tänka mig en Audi TT och de är väl inte heller så stora i kupen. Skulle nog behöva provköra den. Tycker att A5/A7 är snygga och har även sneglat på Range Rover Sport. Och Panameran givetvis, men där nånstans säger hjärnan ifrån... Ganska spretigt alltså, men å andra sidan är det ingen panik, den gamla trimmade Saaben har nog ytterligare några mil att ge.Skulle säga att det beror lite på dina behov och om beslutet skall tas av hjärnan eller hjärtat
För egen del ligger nästa år 3-Serien mycket bra till. GT eller Touring
Jo, det är sant. Får väl skriva dit V70 på bakluckan eller parkera en bit bort.Tror du att du skulle få problem med kund-/prospektreaktioner om du kommer i en Panamera eller Range R ?
Mitt hjärta har med Cayenne på önskelistan men jag vågar nog inte med tanke på avundsjukan
Eftersom vi har Kian behöver jag ingen stort bagage/kombi, men jag gillar rymd (är 190 cm). Hur funkar det med 3-serien? Å andra sidan kan jag vissa dagar tänka mig en Audi TT och de är väl inte heller så stora i kupen. Skulle nog behöva provköra den. Tycker att A5/A7 är snygga och har även sneglat på Range Rover Sport. Och Panameran givetvis, men där nånstans säger hjärnan ifrån... Ganska spretigt alltså, men å andra sidan är det ingen panik, den gamla trimmade Saaben har nog ytterligare några mil att ge.
Eftersom vi har Kian behöver jag ingen stort bagage/kombi, men jag gillar rymd (är 190 cm). Hur funkar det med 3-serien? Å andra sidan kan jag vissa dagar tänka mig en Audi TT och de är väl inte heller så stora i kupen. Skulle nog behöva provköra den. Tycker att A5/A7 är snygga och har även sneglat på Range Rover Sport. Och Panameran givetvis, men där nånstans säger hjärnan ifrån... Ganska spretigt alltså, men å andra sidan är det ingen panik, den gamla trimmade Saaben har nog ytterligare några mil att ge.