Back On Topic:
Varför inte blanda events?
Vissa mindre och exklusivare, andra större och mer överkomliga?
Kvalitet först så klart.
Jag tycker verkligen att en bra mix är det bästa. Några event som är för de med guldkort, några är öppna för alla. Nu har jag själv inte varit på något evenemang eller träff, än.
Jag håller med om att det är bättre med kvalité på eventen än att ha många med sämre kvalité. När det gäller kostnad så är det ju lite svårt att säga vad som är en "lagom" nivå. Vad jag läst, så är det en blandning av folk här som har alltifrån 9000:- i studiebidrag till några 100.000:-/månad. Självklart kan det inte vara lika för alla, och man bestämmer ju själv vad man känner att man har tid och råd med. Men det är väl samma sak där, en blandning av dyrt och "billigt" tror jag är bäst, då har betydligt fler chansen och möjligheten att delta.
Sen kan man ju fundera lite på vad som menas med medveten resenär, och vilka guldkort som ska gälla i så fall? Jag kan ju själv tycka att ett A3G är mindre värt än en som flugit 49 flighter med SAS och tyvärr missar EBG på grund av en flight eller en som har fått ihop 49.000 poäng, det kostar en slant att få ihop det, det kan ju tyvärr slumpa sig så att man inte har möjligheten (sjukdom, pengar, tid, ja vad vet jag?) att flyga den där sista flighten för att få sitt guldkort. Nu är jag inte jätte insatt i hur man får A3G mer än att jag förstått att det inte är jättekrävande vare sig när det gäller tid eller pengar (allt är dock relativt). Visst, om man flyger mycket med Aegean och får ihop sitt guldkort på den vägen så säger jag inget, men jag antar att de flesta flyger med annat än just Aegean?