Senaste nytt

Vilken inriktning ska BusinessClass.se events ha?

Jonas C

Medlem
Det har diskuterats en utökning av hotelldelen från att fokusera på enbart flygplatshotell till rena affärshotell. Men det slutgiltiga beslutet i den frågan ligger hos Jacob.
 

johhenrik

Medlem
Hej! Är det verkligen så många som gnäller? Det enda "negativa" jag har läst i trådarna kring events är lite besvikelse över att man inte fått plats på ett event som man gärna ville åka på. Det är väl ändå förståeligt och inte likvärdigt med kritik mot arrangören? I övrigt har jag bara läst välförtjänt beröm samt förslag på hur urval och events skulle kunna fungera bättre? Det är lätt att missförstå varandra i text, särskilt om man försöker missförstå någon. (Allt detta förutsatt att det inte raderats en massa otrevliga inlägg som jag inte kunnat läsa såklart)

För övrigt skulle jag personligen uppskatta ett ökat fokus på hotelldelen av affärsresande. Jag är egentligen mer intresserad av detta än av flyget om jag skall vara ärlig men det är jag nog tämligen ensam om här :) Är en riktig sucker för skybarer

Det är möjligt att jag övertolkar.

Jag måste säga att jag gillar ditt förslag om hotellbiten. Vi är nog många som är intresserade av den biten. Att dölja av svaren här verkar det ju komma något på den fronten. Något att se fram emot helt enkelt.
 

Jacob

Medlem
Hotelldelen skulle defintivt vara bra att ge sig på - där har jag väldigt dålig koll får jag erkänna och det verkar ju finnas gedigen kunskap på forumet om det :)

Har en känsla av att det kanske kommer öka i höst :rolleyes:
Vi har ju redan smygavslöjat att det kommer en del nyheter i höst, det slits faktiskt ganska hårt i kulisserna. Men exakt vad som kommer, ja det är bara att vänta och se...;)
 
Att eventet ens ordnas är väl fantastiskt!

MEN: Om det nu är så att efterfrågan är så offantligt mycket större än tillgången, går det inte att jobba lite med tillgången? T.ex. att kolla med BA om de inte vill ordna gruppresor till London med 787 varje lördag-söndag i augusti-september för ~10 deltagare och kombinera med något annat flygrelaterat i London?

Det låter kanske enkelt men om du visste hur mycket jobb som gått in i 787 eventet redan och hur många som är inblandade så skulle du inse att det är omöjligt att genomföra. Det finns billiga biljetter (faktiskt billigare än det vi erbjuder på vårt event) att boka på BA.com:
http://www.businessclass.se/deals/9...r-british-airways-2-600-sek-inkl-skatter.html

BusinessClass.se och British Airways jobbar på att utöka programmet utöver det som redan är presenterats men vi vill inte gå ut med något innan det är 100% klart.


Hej! Är det verkligen så många som gnäller? Det enda "negativa" jag har läst i trådarna kring events är lite besvikelse över att man inte fått plats på ett event som man gärna ville åka på. Det är väl ändå förståeligt och inte likvärdigt med kritik mot arrangören? I övrigt har jag bara läst välförtjänt beröm samt förslag på hur urval och events skulle kunna fungera bättre? Det är lätt att missförstå varandra i text, särskilt om man försöker missförstå någon. (Allt detta förutsatt att det inte raderats en massa otrevliga inlägg som jag inte kunnat läsa såklart)

Jag håller med - det är lätt att övertolka kommentarer. Skulle vi alla samlas runt ett stort bord skulle vi vara överens om nästan allt och ha det väldigt trevligt, det är min erfarenhet :)

Inga inlägg har raderats, däremot flyttats från ett par trådar till denna tråd.
 
Det låter kanske enkelt men om du visste hur mycket jobb som gått in i 787 eventet redan och hur många som är inblandade så skulle du inse att det är omöjligt att genomföra. Det finns billiga biljetter (faktiskt billigare än det vi erbjuder på vårt event) att boka på BA.com:
http://www.businessclass.se/deals/9...r-british-airways-2-600-sek-inkl-skatter.html

Så har jag gjort. Var upptagen 9-11 aug och bokade därför helgen 30 aug i Club World tillsammans med FruSeaPlanePilot. Blir spännade att se om det blir ett equipment change från 767 till 787.

Tack till Concorde och Björnström för ert engagemang och att ni har hittat denna möjlighet att testa Dreamliner!
 
Toppen