Senaste nytt

Vilken inriktning ska BusinessClass.se events ha?

Sakoz

Medlem
Synd att man inte fick en chans att följa med på detta, hade varit skoj Men förstår att teamet vill skapa en genuin inre cirkel för vissa event.
Således bara att foga sig till kreti och pleti skaran.
 

Stefan62

Medlem
Jag tycker frågorna och önskemålen som uppkommit är fullt berättigade och generellt ställda. Har sovit på saken och kommit fram till några saker:

- Vi bör ha en kvot för resenärer med lägre/utan status vid varje event för att "locka in" i BusinessClass världen.
- Vi bör ha en kvot för nya eventdeltagare så att det inte är samma personer som reser varje gång.
- Inte bara status (bonusprogram) avgör utan även engagemang på BusinessClass sajten.
- Vid sponsrade events med prioritering/krav på status ska prioriteringsordningen vara tydligare.

Exakt hur detta ska fördelas har jag inte svar på just nu men jag tycker alla tre punkter känns rättvisa och bra för framtida events.

Utöver detta så är vårt nya eventsystem snart klart att driftsättas, jag tror det kommer göra våra events mer tydliga och informationsrika.

Sedan jag skrev ovan att jag öppnar för fler personer i event-teamet har fyra personer hört av sig, kul!

Jag har såväl tid som energi att engagera mig och att hjälpa till, men har oftast inte möjlighet att komma på pub-kvällar och liknande för att bli "känd". Vid flera tillfällen har jag varit anmäld, men det är arbete som försörjer mig och då blir det prioriterat med kort varsel.

Till punkterna i inlägget ovan föreslår jag följande tillägg - att åtminstone tänkas över:

- vid events med begränsat antal deltagare så "förutsätts" att utvalda betalar/skänker/donerar en penningsumma till BC för att täcka tidigare och framtida förluster vid events,
- vid mycket attraktiva events kan t ex hälften av platserna auktioneras ut, även om eventet i sig är sponsrat/kostnadsfritt för BC,

Jag inser att arrangerande företag skulle kunna ha synpunkter, men det är en helt annan fråga.
 

A380*G

Medlem
Jag har såväl tid som energi att engagera mig och att hjälpa till, men har oftast inte möjlighet att komma på pub-kvällar och liknande för att bli "känd". Vid flera tillfällen har jag varit anmäld, men det är arbete som försörjer mig och då blir det prioriterat med kort varsel.

Till punkterna i inlägget ovan föreslår jag följande tillägg - att åtminstone tänkas över:

- vid events med begränsat antal deltagare så "förutsätts" att utvalda betalar/skänker/donerar en penningsumma till BC för att täcka tidigare och framtida förluster vid events,
- vid mycket attraktiva events kan t ex hälften av platserna auktioneras ut, även om eventet i sig är sponsrat/kostnadsfritt för BC,

Jag inser att arrangerande företag skulle kunna ha synpunkter, men det är en helt annan fråga.

Stefan62, du är redan känd... :)

Är starkt emot dina förslag pga att det skulle reducera antalet intresserade och därmed spridningen sv. businessclass.se

Dessutom skulle medlemmar med tight ekonomi inte kunna delta.
 

Kricka

Medlem
Såvitt jag förstår så har BA gjort urvalet för just detta event. Det som styrt vid
tidigare event (Julmiddag, Invigning av BC-hörnor i SAS-lounger, SIsta flygning
med MD-80, Farnborough etc.) är att man anmält sig och sedan följt med. Är det
ont om platser vid någon event så är det first come first serve som gäller.

Jag räknar inte mig själv som medlem i någon "inre cirkel" men guldkort hos
fyra flygbolag inkl. British Airways kanske hjälpte mig denna gång. Varför inte
boka plats på samma flyg den 9:e resp. 11:e augusti och vara med på denna
speciella flygning ? Vi kommer att bo på lite olika hotell runt om i London men
det är "medvetna" val som görs utifrån medlemskap hos hotellkedjor etc.
 
Synd att man inte fick en chans att följa med på detta, hade varit skoj Men förstår att teamet vill skapa en genuin inre cirkel för vissa event. Således bara att foga sig till kreti och pleti skaran.

Det känns väl lite lågt för att komma från dig? Hade du varit i min sits hade du sett helt annorlunda på saken.


Jag har såväl tid som energi att engagera mig och att hjälpa till, men har oftast inte möjlighet att komma på pub-kvällar och liknande för att bli "känd". Vid flera tillfällen har jag varit anmäld, men det är arbete som försörjer mig och då blir det prioriterat med kort varsel.

Till punkterna i inlägget ovan föreslår jag följande tillägg - att åtminstone tänkas över:

- vid events med begränsat antal deltagare så "förutsätts" att utvalda betalar/skänker/donerar en penningsumma till BC för att täcka tidigare och framtida förluster vid events,
- vid mycket attraktiva events kan t ex hälften av platserna auktioneras ut, även om eventet i sig är sponsrat/kostnadsfritt för BC,

Jag inser att arrangerande företag skulle kunna ha synpunkter, men det är en helt annan fråga.


Vi vill inte ta emot gåvor och jag tror inte på att auktionera ut platserna.



Jag förstår att du drar dina slutsatser ifrån att några deltagare på BA 787 eventet skriver mycket på forumet. Hälften av personerna på eventet har inte varit på ett BC event tidigare såvitt jag kan se. Några av dom skriver väldigt lite i forumet och har därför inte synts i denna diskussion.


Såvitt jag förstår så har BA gjort urvalet för just detta event. Det som styrt vid tidigare event (Julmiddag, Invigning av BC-hörnor i SAS-lounger, SIsta flygning med MD-80, Farnborough etc.) är att man anmält sig och sedan följt med. Är det ont om platser vid någon event så är det first come first serve som gäller.

Jag räknar inte mig själv som medlem i någon "inre cirkel" men guldkort hos fyra flygbolag inkl. British Airways kanske hjälpte mig denna gång.

Exakt. Vi hade sex stycken BA Gold, ett antal med Guld i flera allianser och SAS Pandion. Det är ett svårt gäng att konkurrera med.
Den som endast valde "Club World" hade det svårare att komma med - den som valde "Mixed" eller World Traveller Plus gjorde det lite lättare för sig.
 
Missade du precis att Martin avsade sig sin plats och enbart Jacob skulle åka från teamet på BA-eventet, enbart för att fler skulle få möjlighet att testa på detta?

Jag har lagt ner massor med tid på att få detta event att bli verklighet på min semester. Jag satt och jobbade när min dotter badade i havet första gången. Jag har inte ens en egen biljett på eventet för att medlemmarna skulle få ytterligare en plats.

Vet inte vem som har mest anledning att sura :)
 

Timotey

Medlem
Tycker att du får oförtjänt mycket kritik Björnström. Själv har jag varken varit på något event eller pubkväll även om det har tilltalat mig. Har sällan varken tid eller pengar för att flyga enbart för flygandets skull, men tycker givetvis att event som rör flygbolag skall nyttjas av de som flygbolagen önskar.

Hoppas själv på MD-80 event men har inga högre förhoppningar, men hoppet är det sista som överger mig ;). Tycker även här att det är rimligt att premiera EBP, EBG osv. Men då detta är ett event med fler platser än 787 eventet kanske det finns någon plats för ett "wildcard".

Det var både generöst och dumt att du Martin avsade dig din plats på 787an. Har förstått att du lägger ner otroligt med tid på forumet och tycker du ska vara självskriven.

Blir lite upprörd över allt "gnäll".
 

MarSecLtd

Medlem
Istället för pikar och enligt mig oförtjänta påhopp så kommer här ett TACK till hela redaktionen för det KANON jobb ni uträttar.

//Micke
 
Toppen