Glöm det, spara dig tid och energi och ta det med ARN direkt.Tack, känns tveksamt att man kan klassa detta som extraordinärt om de haft hela natten på sig och dessutom parkerad på deras hemma hubb (planet registrerat på svenska Norweigan). Blir en vända till mot kundtjänst om det inte biter gör jag ett försök med allmännareklamationsnämnden.
Glöm det, spara dig tid och energi och ta det med ARN direkt.
Jag är osäker om EU261 kan tillämpas här. Du reste med ett icke-EU bolag utanför EU (Addis - Johannesburg) och missade sedan anslutning.Hej, har en ny situation. Den här gången med Ethiopians. Resan gick från Köpenhamn till Durban. Biljetten köpt via deras hemsida. Landade i Johannesburg 30 minuter för sent. Endast två poliser genom passkontrollen och det tog för lång tid. Missade därmed min anslutning till Durban. Den delen var med Airlink som inte kunde lösa det utan hänvisade mig till Ethiopians. Det de kunde åstadkomma var att boka om mig till idag, två dagar senare, vilket är inget jag kunde acceptera. Hotell fick jag lösa själv och sedan begära ersättning. Två nätter skulle gå på 12000 på flygplatsen. Tänkte inte chansa med det!
Lyckades få tag på en en enkel biljett till Durban dagen efter och bokade sedan Radisson för en natt. Har även utlägg för Uber.
Vad kan jag förvänta mig i den här situationen? 600€!? Plus utlägg?
EU-förordningen gäller även icke-EU-bolag vid avresa FRÅN EU. Vet däremot inte hur det funkar när flyget varit i tid men gränskontrollen segat... den varianten minns jag inte att den har diskuterats här tidigare...Jag är osäker om EU261 kan tillämpas här. Du reste med ett icke-EU bolag utanför EU (Addis - Johannesburg) och missade sedan anslutning.
Betyder det att förordningen gäller bara Köpenhamn till Addis Ababa?Jag är osäker om EU261 kan tillämpas här. Du reste med ett icke-EU bolag utanför EU (Addis - Johannesburg) och missade sedan anslutning.
Skulle ha landat 13:25. Landade 13:55, det sades i högtalarna. Mitt nästa flyg skulle avgå 15:05. Hade nog behövt tränga mig förbi 500 personer i så fall och sedan ta bagaget vidare till incheckning.EU-förordningen gäller även icke-EU-bolag vid avresa FRÅN EU. Vet däremot inte hur det funkar när flyget varit i tid med gränskontrollen segat... den varianten minns jag inte att den har diskuterats här tidigare...