McFace
Medlem
Det låter skumt. Jag har varit med om att de sett 1 av 4 tillgängliga biljetter vid ombokning men 4 av 4 vid nybokning. Måste varit något fel på agenterna...
Det var detta jag tyckte jag hade läst mig till också. Förvirrande.
Det låter skumt. Jag har varit med om att de sett 1 av 4 tillgängliga biljetter vid ombokning men 4 av 4 vid nybokning. Måste varit något fel på agenterna...
Högre pris på ekonomiflyg och Mufins så blir ju automatiskt värdet på poängen högreIntressant artikel precis i Dagens industri. Där berättar EB- chefen att fokus i år är att ge oss mer mer valuta för poängen och bättre tillgänglighet. Hoppas
Var dom tillgängliga online som en hel resa?Min senaste bokning fick jag dela upp i fyra olika bokningar, samtliga fanns online, men agenten såg inte en enda ledig plats vid alla samtalen jag gjorde.
Två av bokningarna var med Saudia, som bekant endast släpper 1 plats, men agenten såg likaväl inte dom.
Därför tröttnade jag och blev tvungen att göra flera bokningar på samma resa.
Uppenbarligen så skiljer sig tillgången online mot vad som kan bokas av agenten.
Så detta problem gäller inte bara vid ombokning.
Det är skillnad på ny bokning och befintlig. De har olika tillgänglighet.Jag har en bokning i Business longhaul med ett Sky Team bolag. Så i helgen dök det upp ett ben med en annan operatör och faktiskt hela benet från ARN i Awardfares. Perfekt helt enkelt! Snabb koll på SAS sidan och jodå, den var bokningsbar i business online en väg. Lätt värt 750 kr per pers så jag ringde in.
"Nej, den ser inte jag. Kan bero på att den inte uppdaterats."
Så jag la på. Kollade igen några timmar senare och visst fanns den kvar. Nytt samtal och ny kvinna. Nytt " nej den finns inte". Nytt argumenterande.
Så jag provade att boka. Gick bra fram till betalningsdags. Där stannade jag. Hade naturligtvis inte gått att jag bokat och fört över till min befintliga bokning som jag ville.
Jag backade ur bokningen och gjorde ny sökning. Inga platser kvar.
Väntade en timme, ny sökning och vips så fanns dom där igen.
Hur kan det finnas såväl på Awardfares som på hemsidan men inte hos agenterna???
Du gör det för enkelt. Man måste ju minst göra det lika tillkrånglat som Miles and More, så minst tre olika varianter av flygnivåpoäng: influgna med SAS i business, övriga med SAS respektive med övriga Skyteam.Sen vore det ju kul ifall man började särskilja dem. "Flygbonuspoäng", "Flygnivåpoäng","Partnerbonuspoäng" och "Partnernivåpoäng". Kaoset vore komplett![]()
Fast vi har alltid varit 4 och alltid fått åka på lov sen tidigt 10-tal. Alltid gått. Visst va tillgängligheten mkt mkt bättre 2016 än nu men ändå åka 2 ggr med sky team på lov (påsk o jullov) och en till bokad på sommar. Det går med rätt planering.Skulle nog säga att den sistnämnda gruppen är de största förlorarna med Amex Elite. Barnfamiljer som bara kan resa på skolloven och måste planera sina resor ett år i förväg och bara vill resa i business. Är nog en hel del från den gruppen som röstar med fötterna och bränner av sina sista poäng + vouchers innan de säger upp korten.
Hur vet du att agenten sökte rätt?Fast hon/dom hittade inte platserna i systemet ens för en nybokning enkel sträcka. Fanns online som sagt...
Var dom tillgängliga online som en hel resa?