Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september 2024

Det beror på att de hade din bokning öppen. Ber man agenten gå ur bokningen så ser de platserna. Går ju dock ändå inte att lägga in i bokningen så det hjälper inte.

Som vanligt saknar många agenter kompetens och de verkar ha blivit upplärda att ”vet du inte vad något beror på så drar du bara till med något och försöker låte nog säker för att kunden ska tro dig” vilket leder till alla möjliga konstiga förklaringar.
Nej,
Jag ringde flera gånger och inledde samtalen med att jag ville göra en nybokning utan att lämna någon info om existerande bokning.
Samma svar...

Hur vet du att agenten sökte rätt?
Hänt massvis av ggr att de inte ser, ringer man igen och ber dom bara boka helt ny bokning utan att nämna några andra bokningar så hittar de helt plötsligt platserna.

Som flera redan sagt, det du ser på awardfares är platser tillgängliga för nybokningar. Ofta går de kombinera i befintlig bokning, men inte alltid.
Jag vet naturligtvis inte att agenten sökte rätt. Men efter ett antal HUCA får man väl ändå utgå ifrån att i alla fall någon av dom förstod?
Och som jag skrev ovan så provade jag såväl att göra ny bokning som att lägga till. Samma svar. Upprepat!

Men till slut så händer det!!!

Först ett samtal i går till en dansk som i alla fall gjorde sig besväret att kolla upp hemsidan och därefter kolla upp varför han inte såg detsamma. Sen idag två samtal till, som jag uppfattade, unga tjejer. Nej... finns inga platser.
Men skam den som ger sig.
Ett försök nån timme senare och redan när jag hör rösten får jag upp förhoppningarna. Den här killen har löst grejer åt mig tidigare!
Han ser platserna men det händer något när han tar upp min bokning och han muttrar lite. Men han lyckas ändå göra nån ny abrovink och sen efter en del knappande så kommer frågan om jag accepterar att få 80 kr tillbaka i skatter... :) Då vet man!
Försökte naturligtvis lite snällt fråga om hans direktnummer för framtida assistans men riktigt sån tur hade jag inte.
Men kan ni fatta att det ska skilja så i kompetens hos personalen på SAS?

Fixade Awardfares och det är verkligen som natt och dag på att söka bonusresor. Ännu tydligare är det att de få gånger man hittar något intressant ut i C (och fler än 1 om man har tur) finns det ingenting hem. Vilket för många nog inte är en nyhet. Blir nog att snabbt få ihop årets voucher för att sedan säga upp Elite. Tråkigt att betala för en kickback och bonusprogram som knappt går att använda. Hoppas det förändras, har 300K i poäng och tre vouchers.

Toppen