Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september 2024

Trodde det var jag som var helt galen, men då har allt dragits tillbaka. Tröstlöst är vad det är! Grattis till alla som fått ihop någon resa, jag har uppenbarligen inget flyt alls just nu.
Om det är en liten ljusning så har det börjat tillkomma lite fler platser till USA med AFKLM. Hittar Miami under några datum i jan-feb, men inte alls lika vidöppet som det var med Virgin.

Om det är en liten ljusning så har det börjat tillkomma lite fler platser till USA med AFKLM. Hittar Miami under några datum i jan-feb, men inte alls lika vidöppet som det var med Virgin.
Ingen ljusning då det är mitten på juni till början på augusti jag har möjlighet att åka. Miami är inget alternativ denna resa, utan möjligen PDX/SEA/SFO/LAX som är aktuell om inte Vancouver skulle poppa upp eller Calgary.

Fast det här måste ju vara en tillfällig glitch? Hittar inget online om detta och jag har haft koll på flyg inför nästa sommar i ett halvår nu, flera gånger dagligen. Det har funnit hur många avgångar som helst dagligen till diverse platser i USA och likaså returer. Nu finns inte ens economy. Jag är inte Bagdad Bob i det här sammanhanget, men jag väljer tro på att det är något som gått åt helskotta knas rent tekniskt, alternativt att de går ut med/någon läcker insideinformation att de helt slutat med awards till USA...

Idag fick jag pratat med en väldigt kompentent en från diamond support i Köpenhamn. Han berättade man har stora problem just nu då man lägger om deras awardsystem. Han lyckades boka mig som jag ville och får säga den bästa agent jag har haft. Tog kreditkort uppgifter bad mig vänta tills biljett kom och sen var allt klart. Fick löst mycket andra saker som min email mm.

Fast det här måste ju vara en tillfällig glitch? Hittar inget online om detta och jag har haft koll på flyg inför nästa sommar i ett halvår nu, flera gånger dagligen. Det har funnit hur många avgångar som helst dagligen till diverse platser i USA och likaså returer. Nu finns inte ens economy. Jag är inte Bagdad Bob i det här sammanhanget, men jag väljer tro på att det är något som gått åt helskotta knas rent tekniskt, alternativt att de går ut med/någon läcker insideinformation att de helt slutat med awards till USA...
Vi får hoppas att du har rätt. Man börjar ju vara van vid att det är såhär det är ut när all tillgänglighet hos andra bolag dragits tillbaka tidigare men det är såklart omöjligt att veta vad det beror på.

Vi får hoppas att du har rätt. Man börjar ju vara van vid att det är såhär det är ut när all tillgänglighet hos andra bolag dragits tillbaka tidigare men det är såklart omöjligt att veta vad det beror på.
Då jag febrilt letar efter award hem från USA tänker jag själviskt nog inte godvilligt i detta prekära läge dela med mig av varifrån till vad, men det går att hitta platser från USA till Europa med partnersök mer eller mindre hela sommaren 2026, om än inte alls i samma utsträckning som tidigare. Vet inte vem som glitchar mest, då dessa awards heller inte syns på Awardfares som de brukar göra. Tror inte det är spökplatser och ska nog testa boka åtminstone de tillgänglia benen imorgon. Återkommer med vad som händer.

Ingen ljusning då det är mitten på juni till början på augusti jag har möjlighet att åka. Miami är inget alternativ denna resa, utan möjligen PDX/SEA/SFO/LAX som är aktuell om inte Vancouver skulle poppa upp eller Calgary.
Jag antar att Salt Lake inte är ett alternativ? PDX finns ut från AMS 10:e juni samt hem 30:e juni, för 4 vuxna Dock enbart eco om det är ett alternativ

1757013687743.png

1757013382539.png

Attachments

• 1757013516693.png
    1757013516693.png
    51,8 KB · Visningar: 32
Nu insåg jag att vi tittade på exakt samma destinationer och samma datumen...jag var säkert att jag skulle kunna boka retur flyg (ingen tur än) imorgon men alla trenderna jag hade sett. Konstaterade inatt att all försvann och fick bekräftelsen nu när jag läser här...väldigt frustrerande!

Idag fick jag pratat med en väldigt kompentent en från diamond support i Köpenhamn. Han berättade man har stora problem just nu då man lägger om deras awardsystem. Han lyckades boka mig som jag ville och får säga den bästa agent jag har haft. Tog kreditkort uppgifter bad mig vänta tills biljett kom och sen var allt klart. Fick löst mycket andra saker som min email mm.
Låter lovande, hoppas innerligt att man får äta upp sitt gnäll/sin hopplöshet. Får gärna släppas på lite SAS awards så kan man sen kanske lugna sig lite även om grundproblemet kvarstår.

Haha otroligt. Så om jag och sambon vill till USA får vi åka via Jeddah med Saudia. Men två separata bokningar krävs med varsin voucher eftersom Saudia bara släpper en plats i business.

Otroooliga EuroBonus.

Toppen