Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september 2024

Hittar lite Virgin USA till London. Så helt borta verkar det ju inte vara?

Som alltid så brukar tillgänglighet komma och gå, speciellt sedan bytet känns det som att det ofta blir så att det bara försvinner helt plötsligt, och på samma sätt bara kommer tillbaka helt plötsligt.

Folk är så snabba på att surna till här och dra stora växlar över allt så snabbt.

Haha otroligt. Så om jag och sambon vill till USA får vi åka via Jeddah med Saudia. Men två separata bokningar krävs med varsin voucher eftersom Saudia bara släpper en plats i business.

Otroooliga EuroBonus.

Känns ju onödigt att göra så när du kan ta direktflyget ARN-JFK? Som sagt - Det är lätt att dra stora växlar.

Screenshot 2025-09-04 at 22.56.03.png

Haha otroligt. Så om jag och sambon vill till USA får vi åka via Jeddah med Saudia. Men två separata bokningar krävs med varsin voucher eftersom Saudia bara släpper en plats i business.

Otroooliga EuroBonus.
Hittade lätt biljetter till USA, så vet inte vad som hindrar dig från att hitta dem.
Du drar för stora växlar när du försöker sälja in Deltas direktlinje ARN - JFK. Jag flyger hellre via Jeddah än att flyga den sämsta businesskabinen i hela Skyteam.
Jaha. Duger det inte med AF, KLM eller Virgin då?

Jag antar att Salt Lake inte är ett alternativ? PDX finns ut från AMS 10:e juni samt hem 30:e juni, för 4 vuxna Dock enbart eco om det är ett alternativ

Visa bifogad bild 168196

Visa bifogad bild 168194
För tidig utresa och Eko är inte ett alternativ. Slöseri med poäng. Men tack för att du kollade.
Nu insåg jag att vi tittade på exakt samma destinationer och samma datumen...jag var säkert att jag skulle kunna boka retur flyg (ingen tur än) imorgon men alla trenderna jag hade sett. Konstaterade inatt att all försvann och fick bekräftelsen nu när jag läser här...väldigt frustrerande!
Var också väldigt glad igår då jag äntligen hittat alla segment och fått ihop det så bra, bara för att upptäcka idag när jag skulle ringa in och boka att alla platser var borta.

Du drar för stora växlar när du försöker sälja in Deltas direktlinje ARN - JFK. Jag flyger hellre via Jeddah än att flyga den sämsta businesskabinen i hela Skyteam.
Sämsta businesskabinen i skyteam?
Så du håller KE's 2-3-2 i C-klass högre än Delta One? Det är ett järvt uttalande.

Men jag gissar du inte testat någon av dom, troligen inte ens någon annan inom skyteam för den delen heller.

Nackdelen, om SAS glömmer bort att biljettera feeders inom 7 dagar så blir HELA sträckningen avbokad inklusive redan biljetterade segment.
Är detta AF-specifikt? Vill minnas att biljetter med olika bolag kan ligga obiljetterade olika länge innan de cancelleras, men minnet sviker.

Råkar du (eller någon annan) veta vad som gäller för följande bokning där feeders på hemvägen är tillagda för dem dagar sedan?

Utresa (inga ändringar, tidigare biljetterad)
LLA-ARN-CDG (SK)
CDG-NBO-MRU (KQ)

Retur (feeders tillagda och ej biljetterade)
MRU-NBO-CDG (KQ)
CDG-ARN (AF), tillagd för 5 dagar sedan
ARN-LLA (SK) tillagd för 5 dagar sedan

Måste jag få biljetterna utställda innan helgen?
Riskerar hela resan att försvinna eller endast tillagda segment?

Kände såklart till risken redan innan ombokningen och valde att ta risken men nervöst ändå...

Är detta AF-specifikt? Vill minnas att biljetter med olika bolag kan ligga obiljetterade olika länge innan de cancelleras, men minnet sviker.
Att hela sträckningen inklusive redan biljetterade huvudsegment ryker verkar vara specifikt för AFKLM. Annat fall så brukar vara obiljetterade segment autocancelleras om de inte blivit utfärdade i tid, inte redan biljetterade segment.

Att hela sträckningen inklusive redan biljetterade huvudsegment ryker verkar vara specifikt för AFKLM. Annat fall så brukar vara obiljetterade segment autocancelleras om de inte blivit utfärdade i tid, inte redan biljetterade segment.
Tack, då kan jag vara lite lugnare. Så länge inte sträckorna med KQ cancelleras går ju resan i övrigt att få ihop på andra sätt.

Dock verkar jag inte längre kunna välja platser på SK-segmenten på utresan heller sedan ombokningen. Tidigare har man fortfarande kunnat det på redan biljetterade segment men nu är allt ut som obiljetterade segment. Så något verkar ha förändrats.

Råkar du (eller någon annan) veta vad som gäller för följande bokning där feeders på hemvägen är tillagda för dem dagar sedan?

Utresa (inga ändringar, tidigare biljetterad)
LLA-ARN-CDG (SK)
CDG-NBO-MRU (KQ)

Retur (feeders tillagda och ej biljetterade)
MRU-NBO-CDG (KQ)
CDG-ARN (AF), tillagd för 5 dagar sedan
ARN-LLA (SK) tillagd för 5 dagar sedan

Måste jag få biljetterna utställda innan helgen?
Riskerar hela resan att försvinna eller endast tillagda segment?

Kände såklart till risken redan innan ombokningen och valde att ta risken men nervöst ändå...
Garuda och Saudia kan behöva biljetteras inom timmar efter bokning annars är det risk de försvinner. De har en expresskö för dessa bolag hos kundtjänst.
SAS egna awards kan dock ligga flera veckor utan problem.

Toppen