Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september 2024

Du drar för stora växlar när du försöker sälja in Deltas direktlinje ARN - JFK. Jag flyger hellre via Jeddah än att flyga den sämsta businesskabinen i hela Skyteam.
Delta One är långt ifrån sämst i Skyteam om du frågar mig. Men jag antar att du gjorde SAS utmaning och flög 15 bolag och har testat alla dessa i interkontinentala Business och därmed nu kan göra ett så starkt uttalande.

Du tycker alltså att AF/KLM "charterconfig" med 2-2-2 är en bättre produkt än Delta One på deras 767? På vilket sätt tycker du att deras stolar och service är bättre?

Eller har du kanske bara läst några reviews och tittat någon YouTube innan du dömer ut en longhaul Business som sämst i hela alliansen?

OK, frågan ställdes inte till dig (även om du självklart får svara), men vill du utveckla med ett svar på hela stycket jag skrev. På vilket sätt är hårdvaran bättre och servicen?

Air France på 330-200 "charterconfig"
20250714_094426.jpg

Delta One på JFK-ARN rutten
1757057277133.png

OK, frågan ställdes inte till dig (även om du självklart får svara), men vill du utveckla med ett svar på hela stycket jag skrev. På vilket sätt är hårdvaran bättre och servicen?
Du själv har säkert testat båda och vet vilken du håller högst. Har inte testat 2-2-2 på AF eller KLM men testat bådas 1-2-1. Generellt håller jag deras produkt högre än Deltas.

Du själv har säkert testat båda och vet vilken du håller högst. Har inte testat 2-2-2 på AF eller KLM men testat bådas 1-2-1. Generellt håller jag deras produkt högre än Deltas.
Ja, se bilder som nu är bifogade. Att någon hellre åker 2-2-2 inklämd i ett litet säte jämfört med att åka 1-2-1 är för mig en gåta. Men om du nu inte åkt 2-2-2 på AF hur kan du då säga att den är bättre än Delta One 1-2-1 på deras 767.

För mig fanns det inget som var "bra" med Air France stol i 2-2-2, den hör hemma på tidigt 2000-tal om du frågar mig och inte 2025. Det fungerade helt ok på en dagflygning men skulle absolut inte vilja åka den på nattflyg om det finns alternativ. Den är att jämföra med Lufthansa business (ej allegris) och den har jag nog inte hört någon säga något gott om.

Ja, se bilder som nu är bifogade. Att någon hellre åker 2-2-2 inklämd i ett litet säte jämfört med att åka 1-2-1 är för mig en gåta. Men om du nu inte åkt 2-2-2 på AF hur kan du då säga att den är bättre än Delta One 1-2-1 på deras 767.

För mig fanns det inget som var "bra" med Air France stol i 2-2-2, den hör hemma på tidigt 2000-tal om du frågar mig och inte 2025. Det fungerade helt ok på en dagflygning men skulle absolut inte vilja åka den på nattflyg om det finns alternativ. Den är att jämföra med Lufthansa business (ej allegris) och den har jag nog inte hört någon säga något gott om.
Värt att notera att A330 bara flygs till 5-6 västafrikanska destinationer samt SXM. Tror jag inte kommer stöta på stolen därav varför jag håller AF/KLM högre.

Nej, titta länken så ser du att det är 36 stolar på 330-200 (som jag refererar till).
Jag är 1000% säker på att det stämmer då jag flygit just det planet till SXM och det var definitivt inte 14 stolar i den kabinen.
Vad du har lagt in för bild och flygplanstyp låter jag vara osagt då det är något helt annat.

Värt att notera att A330 bara flygs till 5-6 västafrikanska destinationer samt SXM. Tror jag inte kommer stöta på stolen därav varför jag håller AF/KLM högre.
Men påståendet var ju att Delta One 767 var sämst i Skyteam, vilket jag opponerar mig mot (även om det är subjektivt).
Sedan påstod du att Air France 2-2-2 var en bättre produkt än Delta One på 767 (1-2-1), trots att du nu säger att du aldrig flygit denna 2-2-2 config på AF och inte har för avsikt att göra det.

Kan konstatera att vi tycker olika och att du baserar din åsikt om detta utan att ha testat produkten.

Toppen