Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september 2024

Tidig julklapp!

När du säger "bevaka släpp" så låter det nära det Awardfares o dyl gör, eller är syftet endast för datainsamling/presentation?



Som annan postare nämner så är släpp av awardplatser endast en utbildad gissning och inget utlovat. Mig vetterligen så har SAS aldrig gjort något väsen av när de släpper Award-säten?

Nej, inte som awardfares (dom gör redan allt rätt) utan snarare ett komplement men lite annat fokus, endast kopplat till SAS awards (ej partners). Innehåller både privata bevakningar men även ”release-radar” som detekterar större avvikelser inom SAS linjenät.

ed7a83ff6e7b2f1aea47bf227a5c4840.jpg
 
Nya bud från AFKLM. Verkar numera vara möjligt att kunna boka leg för leg AFKLM + AFKLM, samt lägga på feeders på efterhand i mixade klasser. Nackdelen, om SAS glömmer bort att biljettera feeders inom 7 dagar så blir HELA sträckningen avbokad inklusive redan biljetterade segment.
 
Nya bud från AFKLM. Verkar numera vara möjligt att kunna boka leg för leg AFKLM + AFKLM, samt lägga på feeders på efterhand i mixade klasser. Nackdelen, om SAS glömmer bort att biljettera feeders inom 7 dagar så blir HELA sträckningen avbokad inklusive redan biljetterade segment.
Här har jag väntat sedan i måndags på biljettering av tillagda sträckor. Nervöst...
 
Nya bud från AFKLM. Verkar numera vara möjligt att kunna boka leg för leg AFKLM + AFKLM, samt lägga på feeders på efterhand i mixade klasser. Nackdelen, om SAS glömmer bort att biljettera feeders inom 7 dagar så blir HELA sträckningen avbokad inklusive redan biljetterade segment.
Har det alltid varit 7 dagar? När jag höll på att ordna för feeder i vintras hörde vi att det enbart var 3 arbetsdagar? Vi hade också otur med att bokade feeders försvann flera gånger. Men jag har å andra sidan bara stångats med detta för en resa.
 
Under natten/förmiddagen har minst 50, troligen närmare 100 platser med Virgin Atlantic LHR-LAX försvunnit i ett svep. Alla plartser LHR-SFO är också puts väck.

Hade äntligen lyckats sy ihop alla segment och skulle lyfta luren för att köra några HUCA, men nu är resan trasig igen. Har de dragit in all tillgänglighet från mitten på juni och till augusti, eller vad händer?
 
Last edited:
Under natten/förmiddagen har minst 50, troligen närmare 100 platser med Virgin Atlantic LHR-LAX försvunnit i ett svep. Alla plartser LHR-SFO är också puts väck.

Hade äntligen lyckats sy ihop alla segment och skulle lyfta luren för att köra några HUCA, men nu är resan trasig igen. Har de dragit in all tillgänglighet från mitten på juni och till augusti, eller vad händer?
Verkar som att allt i business med Virgin har dragits in, undantag resor nära inpå avgång.
 
Verkar som att allt i business med Virgin har dragits in, undantag resor nära inpå avgång.
Vad tusan finns kvar att boka under juni/juli i Business i så fall? SAS släpper inget, AF/KLM har inte mycket att bjuda på och nu har Virgin också dragit in ALLT.

Gav upp i somras och valde att bila i Europa istället men siktet var att hitta awardbiljetter till 2026, men det verkar inte gå så bra det heller.
 
Skyteamövergången går verkligen från klarhet till klarhet. Virgin var väl i princip det enda man kunde boka… försvinner dessutom i princip SAS egna resor får man konstatera att EuroBonus är slut som program om man vill ha något som helst värde. Tips på att bränna 4 vouchers och 1,3 miljoner poäng mottages gärna.
Inväntar nu bara alla Bagdad Bobs att man skall sitta lugnt i båten och att det kunde vara värre med konkurs dessutom vet man inte hur det skulle se ut med Star Alliance.
Såklart rätt i sak och knappast en situation man kan påverka mer än med ”fötterna”…
 
Toppen