Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

intuition skrev:Comfort Malmö är ökända för att kräva den interna kostnaden av kunden. Trodde comfort Arlanda hade lite bättre kollRiktigt pinsamt tycker jag det är för Strawberry.Klicka för att utvidga...
Än mer pinsamt är det att de varje gång frågar om jag bott där förut. Bara ett 20-30 tal ggr, hur kan de inte få upp det i ditt system att man är en återkommande kund. Speciellt som jag nu bott där 3 veckor på raken.
 
palmen skrev:Än mer pinsamt är det att de varje gång frågar om jag bott där förut. Bara ett 20-30 tal ggr, hur kan de inte få upp det i ditt system att man är en återkommande kund. Speciellt som jag nu bott där 3 veckor på raken.Klicka för att utvidga...
Vet vid ett tillfälle då jag blev "gratulerad" att jag vid den övernattningen passerade 100 nätter på just det hotellet, så dom kan se historik om dom vill.
 
lol, som sagt gamla tiders Nordic Choice hade koll på sina stammisar.

Men det kanske är det att personalen på comfort Malmö har svårt att tro att någon kommer tillbaka efter första besöket så de utgår från att alla är ny-kund ;-)
 
henrik l skrev:Laddade just ner appen, ingen bonus, men som nämnts får jag väl klaga för att få poängenHar 15 000 lite drygt i saldo, så det blir väl en frinatt för 10' och sedan kan man väl casha in resterande 5000. Sedan kommer jag att sitta still i båten, kommer väl att köpa en dosa snus i början av varje månad för att få de två nätterna på kortet och så får jag väl utvärdera så småningom om det ska avvecklas.Klicka för att utvidga...
Cirterar mig själv. Efter att ha laddat ner Spenn-appen lördagkväll, dök det upp 1001 Spenn på söndag fm. Deras värde
 
intuition skrev:lol, som sagt gamla tiders Nordic Choice hade koll på sina stammisar.Men det kanske är det att personalen på comfort Malmö har svårt att tro att någon kommer tillbaka efter första besöket så de utgår från att alla är ny-kund ;-)Klicka för att utvidga...
Comfort Malmo har varit det sämsta Strawberry-hotellet för mig som Platinum. Det är det sämsta Malmö-hotellet för Platinum-förmåner.



Jag var nyligen på ett annat Strawberry-hotell där jag har bott så många nätter under nästan 20 år att de flesta av personalen i receptionen känner igen mig. De nyanställda är tillbaka för att fråga mig om jag har bott där tidigare och försöker berätta om frukost och annat som jag visste innan de ens kom ut ur dagis.
 
Turnpike skrev:Ska snart bo en bonusnatt på Comfort Arlanda. Vad gör jag om de kräver 400 SEK? Är det bara att vägra?Klicka för att utvidga...
Självklart. Leder det till en diskussion kan du ju enkelt förklara att det är en bonusnatt som är slutbetald med Strawberry-poäng, och visa upp kvitto för just detta i app eller konfirmations-mail.
 
Turnpike skrev:Ska snart bo en bonusnatt på Comfort Arlanda. Vad gör jag om de kräver 400 SEK? Är det bara att vägra?Klicka för att utvidga...
Vill man göra det enkelt så kan man bo där helt utan interaktion med personal.

Checka in och checka ut i appen samt använd e-nyckel, som även fungerar i hissen.
 
Turnpike skrev:Ska snart bo en bonusnatt på Comfort Arlanda. Vad gör jag om de kräver 400 SEK? Är det bara att vägra?Klicka för att utvidga...
Du betalar det själv (med Strawberry MC) och sen skickar du en egen faktura till Strawberry HQ (att. Petter S) och lägg på en fakturaavgift på 100 spänn (inte spenn).



Var beredd på att följa upp med supporten om du inte får korrekt antal spenn på din Strawberry MC-spend.



.

.

.

.

.

.



Eller inte!

Alternativet är annars bara att skratta lite och be dom kolla igen i sitt system vad de 414 kr egentligen gäller.



Oroa dig inte. =)
 
Jannes skrev:Lätt sätt att testa: när man checkar in så frågar om det går att köpa en uppgradering, ifall de då säger ja så kommer man mitt i allt ihåg att det ju ska ingå gratis uppgradering med status...Klicka för att utvidga...
Vad intressant - checkade in som Silver i Haninge igår. Frågade om utcheck till 14. Icke - "nästan fullt" fick jag som svar. Förbi receptionen på kvällen i ett annat ärende, passade på att fråga igen men om det gick att betala. DÅ gick det utmärkt..
 
Såklart frågade jag för det inte var samma person vid receptionen. Mitt inlägg handlar om att attityden om att undersöka sen check-ut verkar vara mer positiv om man är benägen att betala för det.
 
henrik l skrev:Laddade just ner appen, ingen bonus, men som nämnts får jag väl klaga för att få poängenHar 15 000 lite drygt i saldo, så det blir väl en frinatt för 10' och sedan kan man väl casha in resterande 5000. Sedan kommer jag att sitta still i båten, kommer väl att köpa en dosa snus i början av varje månad för att få de två nätterna på kortet och så får jag väl utvärdera så småningom om det ska avvecklas.Klicka för att utvidga...
Finns ju vissa hotell/rum som kostar 15000 poäng per natt. Kanske bättre att ta ett sådant?
 
hco skrev:Klagade till chatbotten. Fick faktiskt ett förvånade bra svar."Vi beklagar att du inte fick din välkomstgåva på 1001 spenn när du började använda appen den 19/11. För att hjälpa dig med detta, rekommenderar vi att du kontaktar vår support under öppettider. En liveagent kommer att vara redo att hjälpa dig om du begär det. Om det är efter öppettider, kommer vi att skapa ett ärende för dig.



Det är möjligt att det beror på en teknisk issue som har lösts sedan den 19/11, vilket kan ha orsakat att du inte fick din välkomstgåva. Din bekants erfarenhet av att få välkomstgåvan den 22/11 tyder på att det kan vara en teknisk issue som har åtgärdats.



Vi rekommenderar att du försöker att inkludera eventuella felkoder eller skärmdumpar relaterade till problemet när du kontaktar oss, så att vi kan identifiera problemet snabbare och ge en korrekt lösning
."Får se om den mänskliga supporten är lika samarbetsvillig. Bad chatbotten att skapa ett ärende vilket botten sade att den gjorde.Klicka för att utvidga...


Vet inte om ditt ärende bidrog men idag (7 dagar efter registrering) dök mina 1001 välkomstspenn upp, utan att jag har haft kontakt med någon kundtjänst.
 
@jonatan79 gratulerar till Dina 83,50sek. Mer värde där än dyr övernattning som statuslös för 3333sek numera. (!) Den som väntar på något gott.. byter program snarast!
 
jonatan79 skrev:Vet inte om ditt ärende bidrog men idag (7 dagar efter registrering) dök mina 1001 välkomstspenn upp, utan att jag har haft kontakt med någon kundtjänst.Klicka för att utvidga...
Oklart! Jag följde upp idag med en människa. Hon kunde se mitt ärende och fixade mina 1001 spenn.



Kanske hade det ordnats även om jag inte följt upp.
 
Saknar också de 1001-välkomspennen. Två dagar i rad har deras kundtjänst sagt att "nu finns dom på ditt konto". Ännu finns inga spenn. Ridå!



Frid över deras kundtjänstpersonal alltså, må dom hitta ett roligare jobb där förutsättningarna finns för att lyckas iaf.
 
Cristoffer Cedergren skrev:Saknar också de 1001-välkomspennen. Två dagar i rad har deras kundtjänst sagt att "nu finns dom på ditt konto". Ännu finns inga spenn. Ridå!Frid över deras kundtjänstpersonal alltså, må dom hitta ett roligare jobb där förutsättningarna finns för att lyckas iaf.Klicka för att utvidga...
Spenn-supporten verkar ha ett bristfälligt systemstöd. Det var omöjligt för supporten att själv ta reda på mitt Spenn ID utifrån min epost-adress. Rätt basic funktion kunde man tänka sig...
 
Back
Top